Kserokopiarki są urządzeniami wykorzystywanymi bardzo powszechnie w pracy biurowej. Sprzęt ten wykorzystywany jest do drukowania dokumentów, oczywiście do kopiowania, a nowoczesne urządzenia mają też wbudowaną funkcję skanera. Jakość wydruku w nowoczesnych kserokopiarkach, zwykle laserowych, jest nieporównywalnie lepsza od tych sprzed jeszcze kilkunastu lat, a dodatkowe aplikacje sprawiają, że korzystanie z tych urządzeń staje się coraz łatwiejsze. Jak wybrać najlepszą kserokopiarkę do biura?
Co warto wiedzieć kupując kserokopiarkę?
Nowoczesna, funkcjonalna kserokopiarka to coś więcej, niż tylko kopiowanie dokumentów. Urządzenia biurowe dzisiaj muszą być dostosowane do potrzeb użytkowników i tak jest właśnie w przypadku kserokopiarek. Urządzenia te muszą także spełnić wiele innych zadań, co czyni je raczej biurowymi urządzeniami wielofunkcyjnymi. Łączą w sobie bowiem możliwości kopiarki, drukarki, skanera a także faksu. Dzięki takiej wszechstronności w biurze, w którym mamy kserokopiarkę można zrezygnować z wielu innych urządzeń, jak choćby drukarka.
Zatem, jakie funkcje powinna mieć dobra kserokopiarka, którą warto kupić? Dzięki podłączeniu kserokopiarki do sieci internet, jak również do wewnętrznej sieci w biurze, korzystając z kserokopiarki można:
- skanować dokumenty bezpośrednio do folderu na swoim komputerze, albo do maila;
- przesyłać skany w formatach JPEG i PDF, jak również TIFF, OpenOffice XML, czy XPS;
- skanować do chmury i drukować dokumenty z chmury;
- drukować dokumenty z urządzeń mobilnych działających w oparciu o systemy Android, Windows, czy IOS;
Z drugiej strony, jako właściciel przedsiębiorstwa, kupując urządzenie, z którego korzystać będzie wiele osób, masz możliwość personalizacji ustawień, na przykład nadanie limitów kopiowania poszczególnym użytkownikom, umożliwienie tylko wykonywania kopii i wydruków czarno białych, czy udostępnienie wyłącznie funkcji skanowania, bez możliwości wydruku.