Content Marketing służy do przyciągania i utrzymywania klientów poprzez tworzenie i selekcjonowanie odpowiednich i wartościowych treści w celu zmiany lub wzbogacenia zachowań konsumentów. Jest skuteczną metodą angażowania klientów i budowania z nimi relacji. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o marketingu treści oraz jakie korzyści płyną z jego stosowania.

Czym jest Content Marketing?

Content Marketing to rodzaj marketingu, który skupia się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców. Jest on wykorzystywany do przyciągania i utrzymywania klientów poprzez tworzenie odpowiednich i wartościowych treści w celu zmiany lub wzmocnienia zachowań konsumentów.

Jest to skuteczny sposób na angażowanie klientów i budowanie z nimi relacji. Treści mogą być wykorzystywane do budowania świadomości marki, generowania leadów (klientów) i zwiększania sprzedaży. Content Marketing może być również wykorzystywany do tworzenia treści, które:

  • mają charakter informacyjny, rozrywkowy i angażujący,

  • są dostosowane do potrzeb grupy docelowej,

  • można udostępniać,

  • są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek,

  • są spójne, aktualne, kreatywne i wyróżniają się na tle konkurencji.

Nawet jeśli stosujesz tylko reklamę lokalną, w dalszym ciągu pozostaje to bardzo ważnym elementem strategii marketingowej.

marketing lokalny

Content Marketing – znaczenie

Marketing treści jest istotną częścią każdej udanej strategii biznesowej, ponieważ pomaga budować zaufanie i lojalność klientów, tworzyć świadomość na temat produktów lub usług, generować leady i zwiększać sprzedaż. Dodatkowo, marketing treści może pomóc markom wyróżnić się na tle konkurencji poprzez tworzenie unikalnych i angażujących treści, które są atrakcyjne dla ich docelowych odbiorców. Co więcej, może pomóc w poprawieniu pozycji w wyszukiwarkach, a także w zwiększeniu ruchu na stronie WWW. Content Marketing ma duże znaczenie, ponieważ aż 36,68 mln Polaków korzysta obecnie z Internetu i możesz do nich dotrzeć ze swoją ofertą[1].

Jak wykorzystywać Content Marketing?

Aby napisać skuteczne treści content marketingowe, ważne jest, aby zrozumieć potrzeby docelowych odbiorców. Oznacza to badanie tematów, które są dla nich istotne i tworzenie treści, które są dostosowane specjalnie dla nich. Trzeba upewnić się, że treść jest dobrze napisana, angażująca, przejrzysta, spójna i możliwa do udostępnienia. Powinna ona również być wyczerpująca, odpowiadać na pytania i wątpliwości odbiorców. Ponadto, ważne jest, aby zoptymalizować treść dla wyszukiwarek, aby zwiększyć widoczność i ruch na stronie. Dzięki temu pozyskasz zaufanie i lojalność klientów.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku»

Jednak, zanim zaczniesz działać i odnosić sukcesy, musisz:

  • wyznaczyć sobie realne i mierzalne cele, dzięki którym zmierzysz skuteczność działań,

  • określić, kto jest Twoją grupą docelową, czyli odbiorcą Twojej oferty (m.in. wiek, płeć, zainteresowania itp.),

  • ustalić, na jakie działania możesz sobie pozwolić (wybierz, czy np. zaczniesz publikować artykuły, czy może raczej postawisz na podcasty, a może będziesz tworzyć jeden i drugi format),

  • przygotować planowane treści,

  • rozpocząć dystrybucję i promocję.

Content Marketing – dlaczego warto?

Marketing treści jest wartościowy, ponieważ może pomóc firmom między innymi:

  • zaangażować swoich obecnych klientów,

  • zwiększyć świadomość marki w sieci,

  • zbudować lub poprawić wizerunek eksperta w branży,

  • zdobywać nowe kontakty,

  • wyróżnić się na tle konkurencji,

  • poprawić pozycję w rankingach wyszukiwarek,

  • wygenerować zwiększony ruch na stronie WWW,

  • zbudować zaufanie do firmy,

  • wypromować swoją ofertę.

Działania w zakresie marketingu treści

Przykłady Content Marketingu to między innymi:

  • tworzenie wpisów na blogu,

  • pisanie artykułów,

  • produkcja filmów wideo,

  • organizowanie webinarów,

  • tworzenie infografik,

  • udostępnianie zdjęć w mediach społecznościowych,

  • prowadzenie konkursów,

  • optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek,

  • wysyłanie newsletterów,

  • tworzenie podcastów,

  • publikowanie e-booków,

  • dzielenie się historiami klientów.

Te działania content marketingowe to bardzo wiele możliwości dla promocji.

Jeśli chcesz, aby promocją Twojej marki zajęli się profesjonaliści, zgłoś się do WeNet! Doradcy internetowi pomogą Ci:

  • zadbać o obecność na lokalnym rynku,

  • zdobyć rozpoznawalność firmy,

  • pozyskać nowe kontakty.

Dzięki współpracy ze specjalistami poprawisz wizerunek marki i rozwiniesz swój biznes w sieci.

Umów się na bezpłatną wycenę działań z zakresu marketingu lokalnego!

Źródło:

[1] https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland