Blog Panoramy Firm

Czym się zajmuje agencja reklamowa?

2019-10-10
agencja reklamowa

Reklama to podstawowy sposób na dotarcie do klientów i poszerzenie grona odbiorców. Dlatego też warto pomyśleć o zainwestowaniu w jej nośniki. W tym celu dobrze jest skorzystać z usług reklamowych oferowanych przez profesjonalne firmy. Dobra agencja reklamowa o długoletnim doświadczeniu zajmuje się kompleksową obsługą klienta. Co wobec tego dokładnie wchodzi w zakres jej działalności?

Czym jest właściwie agencja reklamowa?

Wyróżnia się dwa rodzaje funkcjonujących na polskim rynku agencji reklamowych.

  1. Standardowe. Zajmują się kreacją przekazu oraz doradztwem reklamowym. Używają w tym celu radia, prasy, telewizji oraz tzw. zewnętrznych nośników. Dzieli się je na agencje BTL – zajmujące się głównie produkcją materiałów drukowanych np. ulotek oraz ATL – wykonywaniem np. reklam prasowych czy billboardów.
  2. Firmy reklamowe. Dotyczy to działających pod tą nazwą przedsiębiorstw, których działalność sprowadza się do poligrafii, a więc druku i produkcji reklam przez np. drukarnie online, a nierzadko także punkty ksero, oferujące wytwarzanie firmowych pieczątek.

Najważniejsze usługi reklamowe

Ze względu na daną specjalizację wyróżnia się oprócz tego agencje full service, brandingowe i interaktywne, których oferta dotyczy nie tylko reklamy, ale też tworzenia wizerunku klientów, marek oraz produktów. Do głównych usług reklamowych w zakresie druku i reklamy należą:

  • Gadżety reklamowe. Artykuły biurowe i odzieżowe z logo firmy np. kubki, długopisy, czapki czy kalendarze i notatniki.
  • Poligrafia. Druk np. firmowych wizytówek, papieru czy ulotek.
  • Projekty graficzne. Animacje lub wizualizacje 3D.
  • Standy i banery reklamowe. Wyróżnia się standy wykonane z drewna, metalu lub innych tworzyw sztucznych np. tektury. Istnieją również różne rodzaje banerów: dwustronne – błyszczące lub matowe, używane do zawieszania na obiektach lub płotach – obustronne, typu mesh w postaci siatek, odblaskowe oraz tzw. plandeki wykorzystywane do aut.
  • Oklejanie. Samochodów, okien lub witryn zewnętrzną reklamą np. folią samoprzylepną czy wycinaną ploterowo.
  • Inne. Siatki, pylony i szyldy reklamowe. Np. tablice czy przestrzenne lub podświetlane litery 3D.

Dodatkowo niektóre agencje działające w zakresie doradztwa i reklamy zajmują się wydawaniem pozwoleń na reklamę, projektowaniem konstrukcji wizualnych czy tworzeniem stron www.

Dodatkowe usługi reklamowe, które warto znać

Polskie agencje graficzne oferują również umieszczanie reklam w różnych miejscach np. na telebimach czy w autobusach oraz na innych nośnikach zewnętrznych. Do tych ostatnich należą reklamy świetlne np. gra świateł czy hologramowe, które wiążą się jednak z wysokimi kosztami. Dzięki temu można dotrzeć do różnych grup społecznych, zarówno młodych ludzi, jak i osób starszych. Ceny usług reklamowych zależą przy tym od planowanego projektu, obróbki, liczby np. wizytówek oraz wykorzystanej powierzchni. W przypadku plandek na samochodach ceny są tylko orientacyjne i zależą od typu grafiki oraz warunków technicznych. Dlatego też przed wyborem firmy warto sprawdzić ofertę na stronie www. Zazwyczaj podane ceny nie obejmują kosztów związanych np. z obróbką fotograficzną, retuszami czy innymi pracami projektowymi. Przed zdecydowaniem się na skorzystanie z usługi opłaca się zapoznać z dostępnym na stronie internetowej portfolio firmy. W zweryfikowaniu opinii pomogą za to specjalistyczne portale i fora.