Czy wiesz, że najnowsze badania wykazały, że ponad 65% populacji stanowią wzrokowcy? Ta informacja jest w szczególności ważna dla przedsiębiorców, którzy chcą wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji. Oznacza to bowiem, że oprócz obecności w sieci, warto zdecydować się na reklamę outdoorową. Wysokiej jakości treść i obraz, umieszczone w przestrzeni miejskiej w szybkim czasie docierają do ogromnej ilości osób. Przeczytaj, jakie są jeszcze zalety reklamy zewnętrznej.

Czym są reklamy outdoorowe?

Najprościej wyjaśniając, reklamy outdoorowe to różnego rodzaju przekazy marketingowe, z którymi konsument ma styczność poza miejscem zamieszkania. Klient może je więc zauważyć podczas spaceru, przejażdżki samochodowej czy w trakcie podróży w komunikacji miejskiej. Reklamy tego typu najczęściej występują pod postacią:

  • banerów – wielkoformatowe reklamy, umieszczane na niezależnych konstrukcjach, w miejscach popularnych i ruchliwych,
  • plakatów – zazwyczaj mniejsze od banerów materiały, umieszczane na słupach ogłoszeniowych lub ekspozytorach, znajdujących się np. w galerii handlowej,
  • rollup’ów – nośny rodzaj reklamy, niezbędny podczas przedstawiania prezentacji multimedialnych czy zaznaczenia obecności swojej firmy na eventach.

Jakie są zalety kreowania w ten sposób wizerunku marki?

Nie ulega wątpliwości, że celem reklamy – nie tylko tej outdoorowej – jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych przez zwiększenie świadomości marki i wykreowanie jej pozytywnego wizerunku. Umieszczenie wielkoformatowych wydruków w miejscu publicznym ma więc wiele zalet. Jedną z najważniejszych jest brak nachalności. We współczesnym świecie, a w szczególności w sieci, konsumenci są atakowani przez przekazy reklamowe. Natomiast reklama zewnętrzna, która dostarcza informacji na temat danej firmy, jest dobrze postrzegana, bowiem nie jest natrętna. Kampanie reklamowe prowadzone w ten sposób docierają do ogromnej ilości osób, które zapamiętują nazwę marki, co w późniejszym czasie skutkuje wzrostem zaufania.

Co wpływa na skuteczność reklamy zewnętrznej?

Oczywiście, na skuteczność reklamy outdoorowej wpływa wiele czynników, a najważniejszymi z nich są: projekt graficzny oraz jakość wydruku. W związku z tym, najbardziej rozsądną opcją jest zlecenie obu czynności profesjonalistom. Pozytywnymi opiniami cieszy się przedsiębiorstwo Paki Prints, które świadczy usługi właśnie w tej branży. Podejmuje się ono bowiem realizacji projektów graficznych, które, dzięki odpowiedniej konstrukcji (kolorystyka, czytelna grafika, minimalna ilość tekstu) są proste i zrozumiałe dla maksymalnej liczby odbiorców.