Profesjonalne wydruki w formie ulotek, broszur czy katalogów to tylko część materiałów reklamowych, z których korzystają na co dzień chcące się rozwijać na rynku firmy. Wizytówki, firmowy papier, plakaty czy etykiety można zlecić agencji reklamowej lub drukarni. Szczególną popularnością cieszą się firmy używające cyfrowej technologii. Czym się jednak kierować przy wyborze? Czy lepiej wybrać drukarnię internetową, czy stacjonarną?

Zalety oraz wady stacjonarnych firm drukarskich

Stacjonarne firmy specjalizujące się w druku wiążą się z pewnymi korzyściami. Lokalna tania drukarnia zaproszeń czy ulotek, im bliżej położona, tym bardziej pozwala na szybką realizację zamówienia. Nie trzeba przez to czekać długo  np. na druk pocztówek i ich transport. Jest to szczególnie pomocne w przypadku, kiedy liczy się szybkość otrzymania wydruków. Dobrą opcją jest odwiedzenie drukarni wielkoformatowej czy offsetowej i skorzystanie z pomocy lub doradztwa profesjonalisty. Pozwoli to nie tylko ocenić sposób pracy pracowników, ale też jakość obsługi i zapoznanie się z portfolio. Do największych zalet drukarni wielkoformatowych lub oferujących kompleksowe usługi należy możliwość wybrania materiałów. Tzw. proofy, czyli próbne wydruki także pozwolą na ocenę jakości.

Do podstawowych wad tego typu usług zalicza się często wysokie koszty. Używane technologie oraz sprzęt w niektórych przypadkach mogą pozostawiać wiele do życzenia. Może to znacząco wpłynąć na jakość wydruków. Warto jednak złożyć wizytę w siedzibie firmy. Nawiązanie współpracy z lokalną drukarnią w przypadku prowadzenia większego przedsiębiorstwa może się okazać opłacalne i wygodne. Pozwoli to nie tylko omówić planowany projekt np. materiałów reklamowych, ale też zobaczenie tworzyw, z których zostaną wykonane. 

Jakie są zalety korzystania z usług drukarni internetowej? Czy ma jakieś wady?

Coraz więcej działających na światowym i lokalnym rynku drukarni decyduje się na prowadzenie własnej strony www. Strona internetowa i specjalne platformy ułatwiają znacznie kontakt i dostęp do drukarskich usług.  Co ciekawe, druk online jest znacznie tańszy niż zlecony w firmie stacjonarnej. Dzieje się tak dlatego, że drukarnia internetowa ma z reguły więcej zamówień. Przez to zwiększa się częstotliwość drukowania. Im więcej zamówień, tym mniejsze ceny u dostawców materiałów drukarskich. Główną zaletą tego rozwiązania jest również zaoszczędzenie czasu na dojazd oraz szeroka oferta. Niektóre firmy umożliwiają skorzystanie z kreatora materiałów np. ulotek. Często też realizują niestandardowe wydruki, inaczej niż lokalne firmy. Dostarczają przy tym zamówienia na wskazany adres.

 

Do wad drukarni online należy brak bezpośredniego kontaktu i skorzystania z pomocy. Niemożliwe jest również obejrzenie próbek. Dlatego tak ważny jest dostęp do portfolio firmy. Często też na zamówienie trzeba trochę poczekać. Przed wyborem warto zapoznać się z cennikiem. Tego typu usługi są szczególnie polecane mniejszym firmom rywalizującym na rynku z większymi agencjami reklamowymi. Mniejsze zamówienia wiążą się z niższymi cenami, dlatego klienci indywidualni także powinni być zadowoleni. Zarówno drukarnie stacjonarne, jak i internetowe, tradycyjne lub cyfrowe, mają swoje wady i zalety. Podstawą do podjęcia decyzji powinna być wysoka jakość obsługi. Jeśli nie możemy poradzić się bezpośrednio, zawsze możemy skorzystać z kontaktu telefonicznego lub e-mailowego.