Identyfikacja wizualna firmy jest niezwykle ważna. Z pomocą przychodzą profesjonalne usługi drukarskie. Szeroki zakres usług oferowanych przez drukarnie warto poznać. Materiały reklamowe z logo, wydruk plakatów, ulotek i broszur to jeszcze nie wszystko. Dobrze jest poznać dodatkowe opcje, jakimi zajmują się doświadczeni drukarze. Jakie są rodzaje druku? Jaki papier sprawdzi się na etykiety? Sprawdzamy!

Dlaczego warto korzystać z usług drukarskich?

Zapotrzebowanie na druk stale rośnie. Nowoczesne drukarnie nie tylko oferują realizację zleconych projektów i projektowanie wydruków. Oferują również doradztwo w zakresie wyboru formy i materiału, a także produkcję materiałów reklamowych czy uniwersalizację pliku graficznego. Pracujący w firmach zajmujących się wydrukiem weryfikują projekt oraz plik. Doradzają, jaki wybrać rozmiar, format, rozdzielczość np. bitmap, spady czy tzw. ograniczenia w nakładaniu farb. Przygotowują również próbny druk w postaci proofu. Kompleksowa obsługa pozwala na otrzymanie wysokiej jakości produktów.

Zakres usług drukarskich

Usługi firm zależą głównie od stosowanej techniki drukarskiej oraz poligraficznych maszyn. Prasa drukarska pozwala na drukowanie plakatów, ulotek, broszur czy katalogów. Oprócz druku plakatów istnieje możliwość wyboru rodzaju wydruku. Do najpopularniejszych technologii należy offset i technologia cyfrowa. Wyróżnia się także:

  • Druk DTG. Technika cyfrowa używana na tekstyliach np. odzieży.

  • Drukowanie wielkoformatowe. Pozwala na prezentację obrazu i treści. Wykorzystuje się je do wykonania banerów, wydruków na tkaninach, folii np. samoprzylepnych, fototapet, tzw. roll-upów czy siatek.

  • Technikę farboprzenikalną. Tzw. sitodruk sprawdza się przy efektach specjalnych. Stosowany m.in. do druku na odzieży.

  • Pozostałe: rotacyjny (zwojowy), wklęsły i wypukły.

Wydruki mogą przybierać różne formaty, od A5 do A0. Materiały reklamowe oraz inne produkty wytwarza się w różnych nakładach za pomocą nowoczesnych urządzeń z wykorzystaniem odpowiednich materiałów. Ciekawą opcją jest drukowanie na tkaninach. Coraz więcej firm decyduje się na stosowanie ekologicznych tuszy. Tego rodzaju technika sprawdza się np. na tapetach. 

Do wytwarzania etykiet czy artykułów dla hoteli oraz firm działających w branży gastronomicznej lub hotelarskiej polecany jest papier syntetyczny. Pozwala na produkcję wysokiej jakości map, kart menu czy zawieszek na drzwi. Może być cienki – idealny do ulotek – lub grubszy i podobnie jak standardowy papier, może być zadrukowany dwustronnie. Warto zatem wejść na stronę internetową danej firmy i zapoznać się z ofertą i cennikiem. 

Co jeszcze obejmuje oferta drukarni?

Oprócz plakatów do wydruku profesjonalne firmy oferują wytwarzanie opakowań adekwatnych do identyfikacji wizualnej poszczególnego przedsiębiorstwa. Do dodatkowych usług należy różnego rodzaju uszlachetnianie materiałów. Zalicza się do tego: bigowanie, dziurkowanie, foliowanie czy lakierowanie UV. Warto poza tym sprawdzić opcję falcowania – składania papieru za pomocą maszyn – oraz kaszerowania – łączenia materiałów o różnej gramaturze – a także klejenia np. w bloczki. Do dodatkowych usług należy ponadto drukowanie zdrapek np. z kodami kreskowymi czy QR, przydatnych w trakcie organizowania konkursów czy loterii. Co więcej, można skorzystać z opracowania graficznego, czyli różnego rodzaju oprawy np. klejonej, twardej lub zeszytowej. Do tego jeszcze trzeba uwzględnić personalizację druków poprzez indywidualną numerację, kody czy kody QR. Jeśli wciąż masz wątpliwości, skontaktuj się ze specjalistą. Wizyta w siedzibie firmy lub kontakt internetowy pozwoli na zdobycie potrzebnych informacji i szczegółów dotyczących oferty.