E-commerce przyczynia się do produkcji odpadów, a dostawy paczek realizowane spalinowymi samochodami produkują szkodliwe dla atmosfery gazy. Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z opcji fulfillmentu, który nie tylko usprawnia ich działania, ale też pomaga zatroszczyć się o środowisko.

Czym jest fulfillment i jakie niesie korzyści?

Fulfillment to usługa, z której mogą skorzystać sprzedawcy, aby usprawnić działania w swojej firmie i zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Pozwala ona pozbyć się wszystkich obowiązków związanych z magazynowaniem i dystrybucją towarów. Firma logistyczna przejmuje towary sklepu, odpowiednio je magazynuje, a następnie, po przyjęciu zamówień, kompletuje je i wysyła do konsumentów. Sposób pakowania i personalizacji przesyłek może być charakterystyczny dla każdej firmy. Wszystkie szczegóły ustala się na etapie tworzenia umowy.

Obszerny opis usługi fulfillmentu można znaleźć na stronie internetowej pod adresem https://inpost.pl/fulfillment, na której widnieje też formularz kontaktowy dla zainteresowanych przedsiębiorców. Fulfillment z InPost ma ogromną zaletę, którą są szybkie wysyłki. Zamówienia złożone do godziny 20:00 pojawiają się u klientów już następnego dnia roboczego. To pomaga zbudować przewagę nad konkurencją, u której dostawy mogą być dłuższe poprzez wcześniejszy cut-off time.

Dzięki temu, że sprzedawca oddaje tak wiele obowiązków w ręce firmy logistycznej, może zająć się tym, na co dotychczas brakowało mu czasu. Większą uwagę da się wtedy skupić np. na projektowaniu nowych produktów do sklepu czy angażowaniu się w kampanie marketingowe. Bardzo ważna we współczesnej obsłudze klienta jest relacja z odbiorcami na social mediach. Przedsiębiorca może kontrolować wszystkie zamówienia na bieżąco i sprawdzać ich status. Nie traci on dostępu do monitorowania paczek wraz z oddaniem wysyłek w ręce InPost. Poza tym przypisuje się mu Opiekuna Klienta.

Fulfillment to także obsługa zwrotów. Jednocześnie zadbanie o kompleksową i bezpieczną wysyłkę danych produktów wpływa na zmniejszenie liczby odsyłanych przez klientów towarów. Korzystanie z obsługi logistycznej zamówień wpływa na zadowolenie konsumentów, a co za tym idzie, polecanie przez nich usług firmy innym osobom. W ten sposób buduje się silną i szanowaną na rynku markę.

Pozytywny wpływ fulfillmentu na środowisko

Fulfillment z InPost pozwala przyczynić się do pozytywnych zmian środowiskowych. Firma dostarcza paczki dzięki ciągle rosnącej flocie samochodów elektrycznych. Zmniejsza to ilość dwutlenku węgla, który wędruje do atmosfery. Przedsiębiorstwo oferuje sprzedawcom również ekologiczne opakowania i wypełniacze, które pozwalają redukować ilość odpadów plastikowych.

Ponadto firma obsługuje doręczenia do urządzeń Paczkomat®, które są najbardziej ekologiczną z dostępnych na rynku form dostawy. Dzięki maszynom kurierzy dowożą wiele przesyłek do jednego miejsca bez konieczności odwiedzania każdego odbiorcy z osobna. Proekologiczne rozwiązania stosuje się też w magazynach przedsiębiorstwa.