Każdy przedsiębiorca wie, że na sukces składa się wiele czynników. Jednak są kwestie, o które należy zadbać wyjątkowo, szczególnie w początkowej fazie działalności, jeśli sukces firmy zależy od zainteresowania klientów. Poza odpowiednim biznesplanem jedną z nich jest właśnie identyfikacja wizualna. To od niej w dużej mierze zależy, jakie pierwsze wrażenie marka będzie wywierała na odbiorcach.

Co to jest identyfikacja wizualna marki?

Identyfikacja wizualna to przede wszystkim narzędzie do kreowania wizerunku firmy. W zależności od potrzeb konkretnej branży może obejmować różne systemy i narzędzia. Ogólnie mówiąc, jest to zbiór elementów, które tworzą całokształt tego, co widzi i czuje klient, kiedy spotyka się z konkretną marką.

Elementy identyfikacji wizualnej marki

To, co znajdzie się w identyfikacji wizualnej konkretnej marki, jest uzależnione od strategii marketingowej. Profesjonalne agencje reklamowe, takie jak Agencja Reklamowa Partner, tworzą indywidualne strategie dopasowane do potrzeb firm i ich klientów.

W skład podstawowej identyfikacji wchodzą elementy takie, jak:

  • logo i pozostałe znaki graficzne

  • kolory przypisane do wizerunku marki

  • fonty

  • materiały promocyjne, czyli np. ulotki, wizytówki

  • grafiki dedykowane kanałom w social mediach

  • prezentacje ofert

  • gadżety firmowe

  • rollupy, banery i inne materiały wystawiennicze.

Jakie pełni funkcje ten rodzaj identyfikacji?

Identyfikacja wizualna ma na celu głównie tworzyć obraz marki w oczach klientów. Oznacza to, że za jej pomocą chcemy zapisać się w pamięci odbiorcy, czyli prościej mówiąc, jest podstawowym narzędziem reklamowym.

Poza tym, co widzimy, coraz istotniejsze dla odbiorców stają się wartości i autentyczność marek. Dobrze przygotowana strategia marketingowa wyróżniająca firmę na tle konkurencji buduje zaufanie i angażuje klientów w funkcjonowanie całego systemu.

Istotnym elementem profesjonalnej identyfikacji wizerunkowej jest także elastyczność. Przemyślany projekt daje możliwość dopasowania treści i przekazów do różnych grup odbiorców w każdej sytuacji, czego przykładem może być real-time marketing. Mimo tego, że opiera się on na bieżących wydarzeniach, w działaniach czołowych marek można zauważyć, że nadal jest spójny z wizerunkiem całej firmy.