Sporządzenie deklaracji ZUS w odpowiedni sposób należy do podstawowych obowiązków przedsiębiorcy. Dokumenty te należy składać w chwili rozpoczęcia działalności, w trakcie jej prowadzenia i w celu jej zakończenia. Wypełnienie deklaracji zgodnie z wytycznymi i stanem faktycznym może być trudnym i czasochłonnym zadaniem. Warto wówczas zwrócić się do ekspertów. Jak biuro rachunkowe przygotowuje dokumenty dla ZUS-u? Sprawdź w poniższym artykule.

Kontakt z ZUS-em przez biuro rachunkowe

Prawo Pracy i rozporządzenia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ulegają częstym aktualizacjom, co wymaga ich ciągłego śledzenia. Dla przedsiębiorcy zajętego prowadzeniem działalności gospodarczej dopełnianie związanych ze składkami obowiązków może być dużym obciążeniem. Dobrym pomysłem jest kontaktowanie się z ZUS-em za pośrednictwem ekspertów z biura rachunkowego. Współpraca ze specjalistami zwalnia przedsiębiorcę z konieczności posiadania działu kadr i płac w swojej firmie. Pracownicy Biura Rachunkowego Global oferują swoim klientom usługi związane z przygotowywaniem dokumentów dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ich imieniu.

W ramach współpracy eksperci zajmują się sporządzaniem oraz składaniem miesięcznych deklaracji ZUS. Ponadto czuwają nad aktualizowaniem danych płatnika oraz zgłaszaniem zmian w zatrudnieniu. W razie potrzeby wysyłają do ZUS-u zwolnienia lekarskie czy zaświadczenia zasiłkowe. Co więcej, eksperci z biura Global przygotowują informacje o wysokości składek dla klienta, a także gromadzą i przechowują całą dokumentację. Czuwają też nad prawidłowością wszelkich rozliczeń z ZUS-em i kontrolują formalności związane z obsługą kadrowo-płacową. To żmudne obowiązki wymagające wiedzy i czasu, dlatego powierzenie ich specjalistom odciąża przedsiębiorcę.

Przygotowanie deklaracji ZUS w biurze rachunkowym

Eksperci zatrudnieni w Biurze Rachunkowym Global w imieniu swoich klientów sporządzają i składają deklaracje rozliczeniowe dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Muszą w tym celu wypełnić stosowny formularz: DRA, a także RCA, RSA lub RPA w zależności od tego, czego ma dotyczyć miesięczny raport.

Dzięki współpracy z biurem rachunkowym w zakresie sporządzania deklaracji ZUS przedsiębiorca oszczędza czas i redukuje koszty związane w prowadzeniem firmy. Klient zapewnia sobie również profesjonalny nadzór nad dokumentacją. Może czuć się bezpiecznie w kwestii danych osobowych oraz finansowych. Co więcej, zmniejsza odpowiedzialność prawną kadry kierowniczej. To wszystko sprawia, że właściciel działalności może skupić się na rozwijaniu swojej firmy.