Początkujący przedsiębiorca, któremu zależy na dobrym rozpromowaniu biznesu, powinien zadbać o dobrą oprawę reklamową firmy. Do działań marketingowych zalicza się nie tylko ulotki, wizytówki czy plakaty – podstawą każdego przedsiębiorstwa jest bowiem szyld, który oznaczy siedzibę firmy, a jednocześnie będzie jej zewnętrzną wizytówką. Na co zwrócić uwagę przy jego projektowaniu?

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu reklamy zewnętrznej?

Kluczową kwestią będzie tu oczywiście odpowiednia wielkość szyldu, jego kolorystyka, a także rozmiar czcionki. Reklama zewnętrzna ma być przede wszystkim czytelna. Oczywiście, sam projekt powinien przyciągać wzrok i wyróżniać się w tłumie, niemniej należy szczególną wagę przywiązać właśnie do przejrzystości. Biznesmen, wybierając firmę zajmującą się identyfikacją wizualną przedsiębiorstw, powinien zwrócić uwagę również na materiały, na których pracują specjaliści. Reklama zewnętrzna nie może być tylko ładna – musi być odporna na czynniki atmosferyczne czy też uszkodzenia mechaniczne.

Warto pochylić się również nad kwestiami prawnymi. Nie można zapomnieć o tym, że reklama zewnętrzna nie może  wprowadzać odbiorcy w błąd. Nie ma tu miejsca nie również na promowanie przemocy czy też obraźliwe sugestie wobec konkurencji. Jeżeli przedsiębiorca wynajmuje lokal w budynku zabytkowym, muszą wystąpić do konserwatora zabytków o zgodę na zamontowanie szyldu. Konserwator prawdopodobnie weźmie pod uwagę zarówno projekt reklamy, jak i jej wymiary. Przy projektowaniu reklamy zewnętrznej warto zwrócić uwagę również na to, by podkreślić jej obecność nie tylko w dzień, ale także w nocy.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamę świetlną?

Nietrudno zauważyć, że reklama świetlna to przede wszystkim gwarancja widoczności nawet po zmroku. Dzięki temu siedziba firmy będzie widoczna bez względu na porę dnia czy pogodę. Warto wiedzieć, że reklama świetlna zdecydowanie bardziej przyciąga uwagę niż klasyczny szyld – ludzki wzrok mimowolnie kieruje się w stronę źródła światła. Aby jednak podświetlana reklama przykuwała uwagę, a do tego nie była dodatkowym, awaryjnym obciążeniem dla właściciela firmy, do jej przygotowania należy wynająć doświadczonych specjalistów. Takie usług świadczy firma Akcept, która zajmuje się identyfikacją wizualną firm, troszcząc się o ich wizerunek.

Wciąż aktualne jest powiedzenie o tym, że reklama jest dźwignią handlu. Współczesny świat marketingowy zdecydowanie ułatwia promocję firmy, oferując jej właścicielom bogaty przekrój szyldów i reklam, które będą doskonałą wizytówką każdego biznesu.