Twój e-sklep nie przynosi zysku? Warto przyjrzeć się przyczynom. Czasem jest to niewystarczająca reklama, czasem słaba prezentacja produktu, błędy w optymalizacji procesu zakupowego lub analityce internetowej. Jeśli masz swój sklep internetowy i chcesz zwiększyć wpływy, przeczytaj ten artykuł. Dowiedz się, jak sprzedawać więcej, niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz.
Co przyniesie Ci większą sprzedaż?
Istnieje wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ale nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Można wymienić takie środki, jak:
zadbanie o bardzo wysoką jakość tekstów, zdjęć, grafik i innych elementów strony,
zapewnienie szybkiego ładowania, prostoty użytkowania, bezpieczeństwa (protokół SSL) oraz responsywnego designu,
przygotowanie sprawnego systemu wysyłki oraz różnych form dostawy i płatności,
zadbanie o dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania w Google,
strategia marketingowa, zakładająca korzystanie z różnych form reklamy (Google Ads, Social Media, E-mail Marketing itp.),
programy lojalnościowe dla klientów – skuteczny sposób na zwiększenie ruchu i sprzedaży w sklepie internetowym, bez dużych nakładów finansowych,
remarketing (reklamy, które wyświetlają się użytkownikom, którzy już wcześniej zainteresowali się Twoją ofertą),
analiza SWOT e-sklepu, która pozwala poznać jego słabe i mocne strony oraz wykorzystać je w celu zwiększenia sprzedaży,
cross-selling i up-selling, czyli techniki marketingowe, które mają na celu maksymalizowanie zysków z jednej transakcji – warto z nich skorzystać,
wykorzystanie systemu reklamowego Facebooka i innych Social Mediów.
Dwie techniki, jakie można rozważyć, to skupienie się na dotychczasowych klientach (może być skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży, jeśli jesteś w trakcie przygotowywania procesu pozyskania nowych) oraz pokazanie klientom, że dany produkt lub usługa może zmienić ich życie.

Dodatkowo, według raportu E-commerce w Polsce 2023, bardzo ważnymi czynnikami, które zwiększają motywację zakupową w Internecie, są:
dostępność przez całą dobę,
brak konieczności jechania do sklepu,
atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych [1].
Warto wziąć pod uwagę te czynniki, jeśli chcesz zwiększyć swoje dochody z e-sklepu. Być może któryś z tych elementów nie jest u Ciebie dopracowany lub nie wygląda tak, jak oczekują tego Twoi klienci. Należy się temu bardzo dokładnie przyjrzeć.
Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak»
Jak założyć e-sklep, który będzie zarabiał?
Jeśli zakładasz nowy, własny sklep internetowy lub postanowiłeś popracować nad tym, który już posiadasz, powinieneś:
dokładnie przeanalizować swoją grupę odbiorców, jej potrzeby i zainteresowania oraz to, co wyróżnia Twoje produkty/usługi od innych na rynku,
zadbać o fundamenty, które nie będą powodować unikania sprzedaży ze względu na problemy techniczne (hosting, domena),
uatrakcyjnić projekt graficzny (przejrzystość i spójność ma duże znaczenie),
przygotować profesjonalne treści, napisane prostym językiem korzyści z użyciem słów kluczowych,
przygotować zdjęcia i grafiki wysokiej jakości,
zadbać o responsywny design (według raportu E-commerce w Polsce już 79% badanych robi zakupy za pomocą swojego smartfona),
zadbać o różne formy komunikacji z użytkownikami (czaty na żywo, formularze), ponieważ szybki kontakt z klientem ma duże znaczenie.
Skuteczny e-sklep – z czyjej pomocy skorzystać?
Chcesz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał? Nawiąż współpracę z profesjonalistami. Dzięki temu unikniesz błędów technicznych (i nie tylko!), zdobędziesz solidną podstawę do prowadzenia swojego biznesu, będziesz mieć pewność, że prezentujesz najwyższy poziom usług i wrażeń klienta z pobytu na Twojej stronie.
Doradcy internetowi WeNet przygotują indywidualny projekt Twojego e-sklepu, zadbają o zgodność z najnowszymi trendami rynkowymi, dopasują go do Twoich preferencji i Twojej branży oraz zaproponują narzędzia, dzięki którym Twój biznes może nabrać rozpędu. Umów bezpłatną wycenę!
Źródło:
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html