Dla coraz większej liczby klientów liczy się przede wszystkim szybkość obsługi w sklepie, jak również komfort dokonywania płatności. Niewiele osób na stałe nosi przy sobie gotówkę, ponieważ w coraz większej liczbie punktów sprzedaży detalicznej istnieje możliwość opłacenia danej usługi bądź towaru kartą płatniczą. Terminale płatnicze stały się niemal podstawowym wyposażeniem każdego z tych miejsc. Z czego wynika ich sukces?

Szybsza sprzedaż i obsługa

Nieustanny pośpiech wymusza tworzenie sposobów na szybkie realizowanie pewnych usług lub ich pewnych etapów. A w przypadku płatności odpowiada za to terminal płatniczy. Czas od momentu przyłożenia karty do czytnika do potwierdzenia połączenia z bankiem trwa kilka sekund. To nieporównywalnie krócej aniżeli w przypadku płacenia gotówką, co wymaga nierzadko poszukiwania drobnych, odliczenia monet i banknotów przez klienta, a następnie również reszty przez kasjera. To też znacząco wpływa na komfort obsługi, a także nastroje pozostałych osób oczekujących w kolejce. Bez względu na to, czy terminal płatniczy znajdzie się w dużym markecie, osiedlowym sklepie, czy też małym kiosku z prasą – wszędzie tam klienci znacznie chętniej będą robić zakupy właśnie ze względu na szybszy czas obsługi.

Bezpieczeństwo i higiena

W dobie koronawirusa w wielu miejscach nawołuje się kupujących do dokonywania płatności w sposób bezgotówkowy. Chodzi przede wszystkim o możliwie jak największe ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa i tym samym minimalizowanie ryzyka zakażenia. Pod tym względem terminale płatnicze okazują się niezastąpione. Nie ma bowiem potrzeby operowania gotówką, która jest nośnikiem wielu drobnoustrojów. Ponadto sprzedawca obecnie nie musi również brać od klienta karty. Ten sam przykłada ją do czytnika i przy należności powyżej 100 złotych musi wpisać numer PIN. Dodatkowo im więcej płatności dokonywanych zbliżeniowo, tym mniejsza ilość fizycznego pieniądza w kasie, a to z kolei większe bezpieczeństwo w przypadku ewentualnego włamania i kradzieży.

Dodatkowe usługi

Należy wspomnieć, że terminale płatnicze to urządzenia proste w obsłudze, podobnie jak ich proces konfiguracji wraz z podłączeniem do kasy fiskalnej. Wersje mobilne, które także oferuje na przykład firma 3XL System, z kolei są dużym ułatwieniem w lokalach gastronomicznych, gdzie klienci płatności dokonują przy stoliku. Wygoda zapłaty to nie jedyne udogodnienie, jakie daje wprowadzenie terminala płatniczego do punktu sprzedażowego. To także możliwość realizacji takich usług jak doładowania kart telefonicznych, a nawet opłaty rachunków czy wypłaty środków z konta za pośrednictwem funkcji cashback. Dzięki takim opcjom dany sklep czy kiosk wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, a tym samym podnosi jego prestiż. Warto mieć na uwadze, że ludzie coraz częściej nie lubią nosić przy sobie gotówki, dlatego miejsce z opcją płacenia kartą będzie dla nich zdecydowanie bardziej atrakcyjne. To z pewnością sposób na pozyskanie większej liczby osób, korzystających z oferty punktu handlowego bądź usługowego.