Nietrudno zauważyć, że ryczałt od przychodów ewidencjonowanych jest jedną z częściej wybieranych form rozliczania się z urzędem skarbowym. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na taką formę prowadzenia działalności, muszą posiadać i na bieżąco aktualizować ewidencje przychodów, jednocześnie są zwolnieni z prowadzenia ksiąg przychodów i rozchodów. Najlepiej skorzystać z pomocy sprawdzonego Biura Rachunkowego Bilanser, które zajmie się formalnościami.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych – czym jest i kto może z jego korzystać?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością wybrania formy rozliczenia z urzędem skarbowym. Przed takim dylematem staje każda osoba, która wykazuje się przedsiębiorczością i chce prowadzić własną działalność gospodarczą. Jednym z lepszych rozwiązań jest prowadzenie ewidencji przychodów zryczałtowanego podatku dochodowego. Można prowadzić ją samodzielnie, jednakże, przy dużej ilości klientów i wielu innych spraw, których właściciel firmy musi dopilnować, aby jego działalność się rozwijała, warto skorzystać z usług zewnętrznego doświadczonego Biura Rachunkowego Bilanser. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje cenny czas, który może przeznaczyć na inne działania, a profesjonalni księgowi zajmą się formalnościami.

Warto wyraźnie zaznaczyć, że jeżeli ewidencja przychodów nie jest prowadzona samodzielnie, tylko przez biuro rachunkowe, to fakt ten należy zgłosić w ciągu 7 dni roboczych od zawarcia umowy z biurem rachunkowym czy księgową do urzędu skarbowego za pomocą druku CEIDG-1. Z ryczałtu ewidencjonowanego mogą korzystać tylko przedsiębiorcy z określonych branż i gałęzi przemysłu, a także osoby wykonujące wolne zawody. Zalicza się do tej grupy m.in. budowlańców, prawników, stomatologów, właścicieli punktów gastronomicznych. W zależności od specyfiki i charakteru wykonywanej działalności, odmienna jest wysokość podatku.

Co dokładnie musi zawierać ewidencja przychodów na ryczałcie?

Niezwykle istotne jest, aby ewidencja była prowadzona zgodnie ze stanem faktycznym i na bieżąco. Ponadto, powinna być łatwa w odczytaniu, uporządkowana i chronologiczna. Najlepiej prowadzić ją w formie tabeli i z pomocą oprogramowania do prowadzenia rachunkowości. Trzeba zawrzeć liczbę porządkową, datę wpisu datę uzyskania przychodu, numer dowodu, na podstawie którego dokonano wpisu, określenie wysokości przychodu według konkretnej stawki ryczałtu, podsumowanie przychodów, a na końcu ewentualne uwagi. Wszystkie wpisy powinny być dokonane nie później, niż do 20. dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc. Koniczne jest także przechowywanie przez minimum 5 lat dowodów zakupów i faktur, na wypadek kontroli skarbowej. Aby móc prężnie działać i podejmować działania wytwórcze, najlepiej na zasadzie outsourcingu korzystać z usług fachowego i doświadczonego Biura Rachunkowego Bilanser z Krakowa, które gwarantuje najwyższą jakość usług. Ponadto, biuro to zajmuje się także prowadzeniem dokumentacji księgowo-podatkowej, świadczeniem innych usług księgowych, sporządzaniem wszelakich deklaracji i zeznań podatkowych, a także obsługą kadrowo-płacową.