Prowadząc firmę warto zastanowić się, czy księgowość oddać do biura rachunkowego, czy też zatrudnić księgową. Z biurem księgowym rozliczamy się fakturowo i nic więcej nas nie interesuje. Zadaniem księgowej w biurze jest prowadzenie nienagannie wszystkich spraw finansowych. Jeśli nasza firma jest na pełnej rachunkowości, księgowy robi też bilans. Zatrudniając księgową w firmie, musimy jej stworzyć etat. Przy pełnej rachunkowości potrzebne są przynajmniej 2-3 osoby do rozliczeń. Można sobie szybko policzyć, że koszty są kilkakrotnie wyższe niż w biurze.
Czym się kierować wybierając biuro rachunkowe?
Poszukując biura rachunkowego, zasięgnijmy najpierw opinii. Powierzmy sprawy finansowe w ręce fachowców. Pracownicy biura księgowego muszą być na bieżąco z przepisami, posiadać odpowiednie certyfikaty i doświadczenie. Dobrze, kiedy księgowe mają odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia ksiąg handlowych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Finansów. Uprawnienia muszą być zweryfikowane przez Ministerstwo Finansów i potwierdzone wydanym świadectwem kwalifikacyjnym. Biuro rachunkowe powinno być też ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. Nie musimy się wówczas obawiać kontroli z Urzędu Skarbowego, bo przejmuje ono pełną odpowiedzialność za prowadzenie dokumentacji naszej firmy.
Jakie usługi zlecimy do biura rachunkowego?
Biuro Księgowe w Krakowie ul. Dobczycka 4 zajmuje się zarządzaniem sprawami związanymi z finansami i ekonomią. Zdalna obsługa księgowości, jaką oferuje, jest coraz bardziej popularna wśród klientów i można z niej skorzystać. Nadal jednak część klientów pozostaje przy tradycyjnej formie zlecania usług rachunkowych i osobiście odwiedza krakowskie biuro księgowe. Wśród usług jakie świadczy, są:
Doradztwo Podatkowe:
zobowiązania podatkowe,
reprezentacja podatnika przed organami podatkowymi,
prowadzenie ksiąg podatkowych i rachunkowych,
zeznania i deklaracje podatkowe.
Doradztwo w zakresie działalności gospodarczej
zakładanie/likwidacja,
sporządzanie sprawozdań finansowych,
biznesplany,
wnioski kredytowe,
analiza finansowa i ekonomiczna przedsięwzięcia.
Księgi Handlowe
przygotowanie i wdrożenie zakładowego planu kont,
syntetyka i analityka księgowa,
obliczanie miesięcznych lub kwartalnych zaliczek podatkowych,
ustalanie wartości podatku VAT,
sporządzanie i przekazywanie deklaracji podatkowych do US,
sprawozdania finansowe do GUS,
plany amortyzacji,
ewidencje środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
zeznania roczne,
zamknięcie roku obrachunkowego, sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat.