Prowadząc firmę warto zastanowić się, czy księgowość oddać do biura rachunkowego, czy też zatrudnić księgową. Z biurem księgowym rozliczamy się fakturowo i nic więcej nas nie interesuje. Zadaniem księgowej w biurze jest prowadzenie nienagannie wszystkich spraw finansowych. Jeśli nasza firma jest na pełnej rachunkowości, księgowy robi też bilans. Zatrudniając księgową w firmie, musimy jej stworzyć etat. Przy pełnej rachunkowości potrzebne są przynajmniej 2-3 osoby do rozliczeń. Można sobie szybko policzyć, że koszty są kilkakrotnie wyższe niż w biurze.

Czym się kierować wybierając biuro rachunkowe?

Poszukując biura rachunkowego, zasięgnijmy najpierw opinii. Powierzmy sprawy finansowe w ręce fachowców. Pracownicy biura księgowego muszą być na bieżąco z przepisami, posiadać odpowiednie certyfikaty i doświadczenie. Dobrze, kiedy księgowe mają odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia ksiąg handlowych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Finansów. Uprawnienia muszą być zweryfikowane przez Ministerstwo Finansów i potwierdzone wydanym świadectwem kwalifikacyjnym. Biuro rachunkowe powinno być też ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. Nie musimy się wówczas obawiać kontroli z Urzędu Skarbowego, bo przejmuje ono pełną odpowiedzialność za prowadzenie dokumentacji naszej firmy.

Jakie usługi zlecimy do biura rachunkowego?

Biuro Księgowe w Krakowie ul. Dobczycka 4 zajmuje się zarządzaniem sprawami związanymi z finansami i ekonomią. Zdalna obsługa księgowości, jaką oferuje, jest coraz bardziej popularna wśród klientów i można z niej skorzystać. Nadal jednak część klientów pozostaje przy tradycyjnej formie zlecania usług rachunkowych i osobiście odwiedza krakowskie biuro księgowe. Wśród usług jakie świadczy, są:

Doradztwo Podatkowe:

  • zobowiązania podatkowe,

  • reprezentacja podatnika przed organami podatkowymi,

  • prowadzenie ksiąg podatkowych i rachunkowych,

  • zeznania i deklaracje podatkowe.

Doradztwo w zakresie działalności gospodarczej

  • zakładanie/likwidacja,

  • sporządzanie sprawozdań finansowych,

  • biznesplany,

  • wnioski kredytowe,

  • analiza finansowa i ekonomiczna przedsięwzięcia.

Księgi Handlowe

  • przygotowanie i wdrożenie zakładowego planu kont,

  • syntetyka i analityka księgowa,

  • obliczanie miesięcznych lub kwartalnych zaliczek podatkowych,

  • ustalanie wartości podatku VAT,

  • sporządzanie i przekazywanie deklaracji podatkowych do US,

  • sprawozdania finansowe do GUS,

  • plany amortyzacji,

  • ewidencje środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,

  • zeznania roczne,

  • zamknięcie roku obrachunkowego, sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat.