Prawdopodobnie prowadząc firmę zastanawiasz się, czy warto inwestować pieniądze w wydruk finezyjnych materiałów reklamowych, czy też przypadkiem takie rozwiązania nie odchodzą już do lamusa? Rzeczywiście nowe media i marketing internetowy nieco wypierają tradycyjne metody reklamy, ale to nie znaczy, że wciąż nie są one skuteczne. Warunkiem jest jednak fakt, że są odpowiednio dobrane do profilu twojej działalności oraz grona odbiorców. Mamy dla Ciebie kilka porad dotyczących materiałów reklamowych, a mianowicie: które mogą przydać się, a których powinieneś unikać jak ognia. Wydaje się proste, nie zostawiaj jednak tego wyboru przypadkowi!

 Wizytówka

Niby nic, a jednak nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać. Potrafi znacznie wpłynąć na jakość zawodowego życia. Wyobraź sobie sytuację, kiedy nawiązujesz relację biznesową z kontrahentem lub potencjalnym klientem, lecz ten nie ma ze sobą telefonu, długopisu lub bardzo się spieszy. Wtedy z pomocą przychodzi wizytówka. Koszt wydruku 1000 sztuk nie jest duży, a ta inwestycja na pewno zaprocentuje w przyszłości!

Moc tradycji

Oferty, jakie prezentują drukarnie, wyglądają niezwykle imponująco: druk katalogów, druk folderów, druk kalendarzy... do tego te plakaty i ulotki! Wszyscy wabią Cię dodatkowo zgoła tajemniczo, lecz bardzo fachowo, brzmiącymi pojęciami jak falcowanie… Zastanawiasz się, czy naprawdę tego potrzebujesz? Wszystko zależy od danej branży, pomysłu i odpowiedniego podejścia! Jeżeli w twoim fachu panuje przekonanie, że staranna ulotka, czy też pięknie wykonany folder stanowi o profesjonalizmie twojej firmy, to wydrukuj go i nie oszczędzaj na tym! Pamiętaj, że na szali znajduje się reputacja twoja i twojej firmy. Przy wykonaniu usługi na pewno sprawdzi się druk cyfrowy. Jest nieco droższy, ale bardzo dobry, jeżeli chodzi o jakość wydruku.  W sytuacji, kiedy twój budżet jest trochę mniejszy, drukarnia offsetowa również będzie w porządku. Niektóre, jak np. drukarnia Jot-eM z Wrocławia potrafią wyczarować cuda, za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Reklamowe gadżety

Długopisy, koszulki, kalendarze, kubki itp. W swojej ofercie ma je większość firm i stanowią bardzo popularne gadżety.  Warto jednak zadać sobie pytanie: czy moja firma naprawdę ich potrzebuje? Jeżeli działasz w branży np. eventowej to prawdopodobnie tak. W innych branżach jest to sporna kwestia. Przypomnij sobie: co ostatnio zrobiłeś z reklamowym długopisem czy breloczkiem, który dostałeś? W najlepszym wypadku rzuciłeś go w otchłań zapomnienia. Dlaczego? Bo produkt był kiepski jakościowo i nie był ci potrzebny. Warte przemyślenia są jednak oryginalne gadżety, dzięki którym firma naprawdę zostanie zapamiętana. Być może np. pudełko herbaty, czy czekolada z logiem firmy będzie strzałem w dziesiątkę. Zadbaj jednak o odpowiednią jakość produktu. Może on być droższy, niż wykonanie długopisu, jednakże nie będziesz go przecież rozdawał każdemu. Musisz przyzwyczaić odbiorców, iż jest to pewnego rodzaju towar premium, na który muszą sobie zasłużyć, np. biorąc udział w konkursie z nagrodami.

Bądź zauważony!

Banerom na płotach mówi NIE, ale nadruki na odzieży są już ok! To samo tyczy się samochodu z logiem firmy. Twoja marka jest wtedy bardziej rozpoznawalna w przestrzeni miejskiej, lecz nie w kiczowaty sposób. Zastanów się, czy stać cię na marnowanie środków na nieskuteczną, czy zbędną reklamą. Jeżeli wciąż nie jesteś pewien, jakie rozwiązania najlepiej sprawdzą się u Ciebie to druk materiałów reklamowych powinieneś koniecznie skonsultować z obsługą drukarni!