Zza oceanu dotarł do Polski tak zwany marketing precyzyjny. To nowoczesna strategia, której  podstawą jest analiza konkretnych potrzeb i zachowań określonych użytkowników. W oparciu o pozyskane dane następuje tworzenie dedykowanej reklamy. Wiąże się to z wykorzystaniem konkretnych, spersonalizowanych narzędzi marketingowych. Jakich? To zależy od potencjalnego klienta.

Każda firma, która chce by jej produkty odpowiednio się sprzedawały, musi zadbać o środki przekazu, które uświadomią klientom słuszność ich wyboru. Warto więc wykonać dokładny research i zastanowić się, gdzie przebywają potencjalni klienci. Należy przy tym pamiętać, że ważna jest powtarzalność przekazu, z którym potencjalny klient ma się stykać. Stąd częste wykorzystane różnorodnych narzędzi marketingowych.

Materiały reklamowe POS

Materiały POS to wszelkiego typu nośniki reklamy BTL, stosowane poza środkami masowego przekazu, skierowane wprost do klienta detalicznego. Ich przeznaczeniem jest wspieranie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu. Do najpopularniejszych materiałów POS należą ulotki, plakaty, naklejki, katalogi, banery, roll-up’y czy wobblery. Szeroka gama rozwiązań reklamowych pozwala na dobranie odpowiedniej formy reklamy. Ponieważ większość decyzji zakupowych podejmowana jest w miejscu dokonywania zakupów i pod wpływem impulsu, potwierdza to wysoką skuteczność materiałów POS w sprzedaży produktów. Warto mieć na uwadze, że zbytnie nagromadzenie POS na niewielkiej przestrzeni może mieć efekt odwrotny od zamierzonego. Największa wadą najczęściej stosowanych materiałów POS jest ich nietrwałość.

Wydruki wielkoformatowe

Materiały POS wykorzystane są wewnątrz miejsc sprzedażowych. Jeśli chodzi o zewnętrzne środki przekazu, to najczęściej stosowane są wydruki wielkoformatowe, takie jak folie na witryny, banery, flagi czy ogromne wrapy podłogowe albo naścienne. Ze względu na trwałość i odporność na warunki atmosferyczne, do realizacji tych projektów wykorzystuje się druk lateksowy, solwentowy lub UV. Ich skuteczność opiera się na bodźcach wzrokowych, które świadomie lub nieświadomie są rejestrowane przez potencjalnych klientów. Konieczne jest przemyślenie lokalizacji tak dużej reklamy. Zazwyczaj nośniki te usytuowane są tak, że ciężko przejść obok, nie zauważając ich. Zaletą takich wydruków jest pominiecie drogiego i długotrwałego etapu przygotowania pliku przy pomocy płyt offsetowych czy klisz. Materiały POS w postaci bannerów czy wrapów drukowane są zwykle od razu z komputera. Wybór materiałów wspierających sprzedaż musi być dostosowany do grupy docelowej. Warto zwrócić uwagę na wszystkie kanały potencjalnego dotarcia do odbiorców. Kolejnym etapem prac jest wybór profesjonalnej drukarni, która zrealizuje wszystkie zaplanowane działania.