W czołówce reklam umieszczanych w sieci bez wątpienia znajdują się reklamy banerowe. Choć opinie na ich temat są podzielone, ich popularność wciąż nie słabnie. Dowiedz się, czym jest reklama banerowa i kiedy warto postawić właśnie na to rozwiązanie.
Czym charakteryzuje się reklama banerowa?
Reklama banerowa w sieci to odpowiednik tradycyjnej (ulicznej) reklamy banerowej.
Baner w sieci wyświetla się na stronie internetowej w formie grafiki, która przekierowuje na stronę danej firmy lub produktu. Forma grafiki sprawia, że reklamy banerowa zaliczane są do tzw. reklam Display, czyli po prostu reklam graficznych.
Z czego składa się baner online?
Baner reklamowy w Internecie składa się z co najmniej 4 elementów:
- logo firmy,
- grafiki, która najczęściej nawiązuje do produktu lub usługi,
- hasła, które informuje o tym, co oferujesz, ale także intryguje i zachęca do klęknięcia,
- hasła Call to Action (CTA), czyli wezwania do działania (np. „sprawdź”, „poznaj ofertę”, „dowiedz się więcej”).
Poniżej 3 przykłady reklam banerowych:
Reklama Premium eShop na stronie aleRanking.pl
Reklama MultiBox na stronie BiznesFinder.pl
Reklama podcastu e-fektywna FIRMA na stronie pkt.pl
Do czego służy reklama banerowa?
Nadrzędnym celem reklam banerowych (podobnie jak reklam w ogóle) jest:
- nakłonienie do skorzystania z usługi,
- zachęcenie do zakupu produktu,
- promowania marki.
Reklamy banerowe online najlepiej sprawdzają się, gdy chcesz:
- generować ruch na swojej stronie internetowej, blogu itp.,
- rozpowszechniać wizerunek Twojej marki,
- utrwalać wizerunek Twojej marki w umysłach internautów,
- wypromować nowy produkt albo usługę,
- poinformować o akcji specjalnej (np. promocji w Twoim sklepie internetowym).
Czym powinna wyróżnia się reklama banerowa?
Dobrze przygotowana reklama banerowa powinna przede wszystkim:
- wzbudzać zainteresowanie użytkowników,
- przykuwać ich uwagę,
- zachęcać do kontaktu z Twoją firmą,
- wyświetlać się odpowiedniej grupie docelowej.
Wyprzedź konkurencję dzięki wizytówce w Google Moja Firma. Sprawdź jak >>
Jakie są zalety internetowej reklamy banerowej?
Już wiesz, w jakich kontekstach sprawdza się reklama banerowa i czym powinna się charakteryzować. Teraz czas wymienić jej główne zalety, do których trzeba zaliczyć:
- interaktywność – banery online zachęcają do kontaktu z Twoją firmą (np. odsyłają do wizytówki Twojej firmy), dzięki czemu klienci mogą zapytać o interesujące ich produkty i usługi – w ten sposób jesteś o jedno kliknięcie od swoich potencjalnych klientów,
- brak ograniczeń czasowych i przestrzennych – reklamy tradycyjne trafiają do wąskiego grona odbiorców, reklamy internetowe są dostępne przez 24h na dobę niemal na całym świecie,
- elastyczność – reklamę banerową łatwo zmienić, np. z reklamy produktu przekształcić na informację o atrakcyjnej promocji,
- niski koszt i brak ograniczeń prawnych – żeby postawić baner uliczny, potrzeba dużych nakładów finansowych i zgody prawnej, reklama online nie niesie ze sobą tylu zawiłości i jest w zasięgu finansowym nawet niedużych firm,
- możliwość wyboru grupy docelowej – na podstawie statystyk banery umieszczane w sieci mogą wyświetlać się konkretnej grupie docelowej, w ten sposób reklama znacznie zwiększa swoją skuteczność.
Jakie są wady internetowej reklamy banerowej?
Jak każde rozwiązanie reklama banerowa online ma również swoje wady i trzeba do nich zaliczyć:
- liczebność – która powoduje, że niektórzy internauci nie zauważają wyświetlających się reklam (banner blindness, czyli tzw. ślepota banerowa),
- niekiedy brak jakości – banery przygotowywane przez osoby niekompetentne nie spełniają swoich funkcji i są ignorowane przez internautów.
Dlatego w tym miejscu warto zaznaczyć, że tylko banery przygotowywane przez profesjonalistów, którzy mają kompetencje w zakresie (1) graficznym (estetyka), (2) copywriterskim (treść) oraz (3) analitycznym (określenie grupy docelowej), mogą przyciągać nowych odbiorców i promować produkt, usługę lub markę.
Reklamy banerowe – podsumowanie
Reklamy banerowe to najstarsza forma reklamy w Internecie, która wciąż cieszy się dużą popularnością. Jej skuteczność zależy od jakości wykonania. Tylko profesjonalnie przygotowany baner przyciąga uwagę internautów i zachęca ich do interakcji. Dlatego, jeśli zamierzasz wypromować produkt, usługę lub markę, zastanów się nad rozpoczęciem kampanii banerowej, dzięki której o Twojej działalności dowiedzą się zainteresowane osoby.