Projektowanie przestrzenne to w miarę nowa odmiana wizualizacji. Najczęściej wykorzystują taką metodę architekci do projektowania wnętrz i brył budynków. A co na przykład z samochodami ciężarowymi i dostawczymi? Firma Mm3d – Design tworzy projekty reklam samochodowych i wizualizacje 3D różnych pojazdów osobowych i specjalistycznych. Do czego potrzebne są projekty i wizualizacje 3D? Jak działa wizualizacja 3D produktów na decyzje klienta?

Czym jest projektowanie przestrzenne? – wizualizacje pojazdów oraz innych produktów

Wizualizacją 3D zajmują się graficy. Jest to ciekawa odmiana projektowania reklam i produktów, ponieważ można je rzeczywiście zobaczyć bez konieczności rozpoczynania produkcji. Co zyskują przedsiębiorcy? Jest to dla nich spora oszczędność, ponieważ produkcja wymaga wielu formalności i nakładów finansowych. Reklamy na samochodach ciężarowych? Może całkiem nowy tuning samochodowy? Wizualizacja przestrzenna produktu z Firmą Mm3d – Design Marcina Mrożka pozwala na stworzenie dokładnie takiego projektu, na którym zależy producentom. Takie wizualizacje dają pewność, że wprowadzany produkt nie będzie potrzebował późniejszych zmian na etapie produkcji.

Graficy, w każdej chwili mogą zmienić kolor, kształt i bryłę produktu. Wizualizacje stają się bardzo realistyczne, dlatego taki zabieg nazywa się czasami fotorealizmem. Ciężko rozpoznać, że nie jest to rzeczywiste zdjęcie przedmiotu, ponieważ wizualizacja 3D uwzględnia padające światło i cień, tak jak fotograf przy robieniu zdjęć. Klient może obejrzeć produkt od środka. Jeden z pracowników od projektów i wizualizacji dodaje, że:

Czasami wyobrażenie klienta o produkcie zmienia się, kiedy zobaczy końcowy etap projektu. Wtedy wprowadzane są zmiany barw lub niektórych elementów. To także wyposażenie przedstawicieli handlowych i sprzedawców pracujących w terenie.

Wizualizacja przestrzenna, czyli modele produktu – dlaczego to zwiększa sprzedaż?

Na pewno dużo łatwiej jest wyobrazić sobie korzyści płynące z poszerzenia oferty handlowej i zakupu danego produktu, kiedy można go obejrzeć z każdej strony. Takie projekty przestrzenne można zabrać ze sobą na targi branżowe lub zademonstrować produkt bezpośrednim klientom podczas spotkań biznesowych. Dla nich to coś zupełnie innego niż zobaczenie oferowanego produktu w katalogu. Pozwala to na dokładne zapoznanie się z produktem i prawdopodobnie znacznie zminimalizuje liczbę późniejszych zwrotów.