Stare porzekadło głosi, że reklama jest dźwignią handlu. Spokojnie można rozszerzyć tę sentencję na usługi; zarówno te świadczone dla konsumentów indywidualnych, jak i dla przedsiębiorstw. Rynek reklamy jest dziś niezwykle bogaty. Reklama telewizyjna, internetowa, zewnętrzna. Jaką formę reklamy wybrać, żeby wyróżnić swoje towary i usługi w przestrzeni miejskiej?

Formy reklamy zewnętrznej

Szeroki wybór reklamy zewnętrznej może przyprawić o zawrót głowy. Na rynku dostępne są zadrukowane banery wielkoformatowe, które umieszcza się na specjalnych konstrukcjach. Na podobnych konstrukcjach umieszcza się również reklamę wielkoformatową, drukowaną na siatce mesch. W przeciwieństwie do baneru siatka mesh przepuszcza światło i jest też dużo lżejsza. Konstrukcje umieszczone są na dobrze widocznych budynkach lub na słupach wolnostojących. Inną, wolnostojącą formą reklamy są pylony. Pylon jest formą reklamy zewnętrznej w kształcie wysokiej wieży. Kształt ma zwykle prostokątny, pylon wykonany jest z tworzywa sztucznego i często wewnątrz jest podświetlony. Reklamować swoją działalność gospodarczą można również przy pomocy samochodu, zarówno prywatnego, jak i tego wykorzystywanego do celów służbowych. Samochód okleja się specjalną zadrukowaną w firmowe kolory folią. Na targach, eventach lub innych wydarzeniach możemy zwrócić uwagę na swoją firmę, poprzez ustawienie flag, winderów lub rollupów.
Osobną kategorią reklamy zewnętrznej są informację bezpośrednio zamieszczane na siedzibie firmy, które mają ułatwić znalezienie odpowiedniej lokalizacji. Odnalezienie firmy z pewnością ułatwi wyklejona witryna zewnętrzna, dobrze podświetlony szyld lub elegancka tabliczka, umieszczona przy drzwiach.

Na jaka reklamę zewnętrzną się zdecydować?

To zależy. Zależy od rodzaju działalności, posiadanego budżetu I potrzeb. Są jednak pewne zasady, których dobrze jest się trzymać. Specjaliści ze Świata Reklamy, firmy zajmującej się produkcją reklam zewnętrznych zwracają uwagę na to, że reklama musi być przede wszystkim estetyczna. Estetyka łączy się nie tylko z gustownym projektem, ale również z wysoką jakością wykonania. Czysty, dobrze zadrukowany baner z pewnością przyciągnie uwagę i nowych klientów. Reklama musi być też wkomponowana w krajobraz. Przekleństwem wielu polskich miast jest reklamowa pstrokacizna. Zlecając projekt reklamy zewnętrznej, warto podesłać grafikowi zdjęcia miejsca, w której ma być umieszczona. Zupełnie inaczej będzie wyglądać tabliczka informująca o kancelarii adwokackiej umieszczona na zabytkowej kamienicy a zupełnie inaczej informacja o biurze agenta ubezpieczeniowego pracującym w nowoczesnym budownictwie.