Czy wiesz, że niemalże każda nowozatrudniona osoba musi przejść szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy? Zwolnieni z tego obowiązku są jedynie pracownicy, którzy podejmują pracę na tym samym stanowisku  na którym pracowali w danej firmie. W związku z tym, przedsiębiorcy stają przed ważnym zadaniem – znalezieniem odpowiedniej firmy szkoleniowej i zorganizowaniem kursu. Przeczytaj, na czym polega szkolenie i w jaki sposób powinno być prowadzone. Poznaj ofertę firmy BHP Office.

Szkolenie wstępne  BHP – jakie aspekty obejmuje?

Osoba, która podejmuje pracę na nowym stanowisku, nie jest do końca świadoma zagrożeń, jakie mogą pojawić się podczas wykonywania codziennych obowiązków. Celem szkolenia wstępnego BHP jest więc zapoznanie personelu z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy zarówno tych, które obowiązują w regulaminie zakładu jak i tymi, wynikającymi z przepisów prawa. Szkolenie obejmuje również zasady udzielania pierwszej pomocy w konkretnych przypadkach. Warto zaznaczyć, że wstępne szkolenie BHP składa się z dwóch części:

  • instruktażu ogólnego – dotyczy on podstawowych kwestii prawnych. Ważne jest, że ta część powinna trwać minimalnie 3 godziny lekcyjne, czyli co najmniej 2 godziny 15 minut.

  • instruktażu stanowiskowego – w jego ramach przedstawiane są bezpieczne metody wykonywania obowiązków służbowych. Podobnie jak w przypadku instruktażu ogólnego, szkolenie powinno trwać około 2 godzin.

Dzięki temu pracownicy mogą zdobyć wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, którą powinni wykorzystywać podczas pracy na swoich stanowiskach.

Przeprowadzenie instruktażu ogólnego – komu powierzyć zadanie?

Co prawda, szkolenie wstępne BHP mogą przeprowadzić  wyznaczeni przez przedsiębiorcę pracownicy, którzy posiadają odpowiedni poziom wiedzy  oraz dokument potwierdzający ukończenie wymaganego szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i hieny pracy. Niemniej jednak, wiąże się to z wieloma formalnościami: dochodzą koszty ZUS-u, urlopów oraz wyposażenia specjalisty w odpowiedni strój i narzędzia do prowadzenia szkoleń. Dobrą alternatywę stanowią więc usługi firm zewnętrznych. Zaletą tego rozwiązania jest są przede wszystkim:

  • oszczędność środków finansowych,

  • dostępność BHP-owca,

  • profesjonalizm i doświadczenie.

Szkolenia BHP nie muszą być nudne

Wśród wielu pracowników panuje stereotypowe przekonanie, że kursy BHP to szablonowa nuda. Niemniej jednak, wszystko zależy w jaki sposób i przez kogo prowadzone są szkolenia. Jeśli przeprowadzi je osoba z dużym doświadczeniem, posiadająca umiejętności interpersonalne – na pewno zaciekawi personel i poruszy najbardziej istotne kwestie. Polecanym pod tym względem przedsiębiorstwem jest firma BHP Office. Specjaliści mają nie tylko odpowiednią wiedzę czy doświadczenie, ale również kreatywność, dzięki której kursy aktywizują pracowników i zachęcają ich do logicznego myślenia.

W tym miejscu warto wspomnieć również o tym, że pracownicy przedsiębiorstwa z Krakowa przeprowadzą również szkolenie przeciwpożarowe. Co więcej, w ofercie firmy można znaleźć również sprzedaż i serwis gaśnic, a więc urządzeń, które powinny pojawić się nie tylko w biurowcach czy też innych budynkach użyteczności publicznej, ale również w domach i mieszkaniach. Należy tu wspomnieć także o możliwości zakupienia odzieży oraz akcesoriów ochronnych. Klienci mogą być pewni, że wszystko, co zakupią w BHP Office, będzie gwarantować im bezpieczeństwo.