Gadżety reklamowe pojawiły się w naszym codziennym życiu od ponad 20 lat. Wygląd, sposób znakowania upominków reklamowych diametralnie się zmienił. Obecnie, dzięki projektowaniu z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi oraz użyciu komputerów do znakowania produktów, możemy podziwiać gadżety reklamowe, które praktycznie w 100% odzwierciedlają projekt. Jakie są techniki znakowania upominków reklamowych? Od czego zależy trwałość wykonanych upominków?

Upominki reklamowe – unikaj tandetności, szukaj jakości

W przypadku produkcji produktów reklamowych, trwałość znakowania zależy zarówno od wybranej metody znakowania, ale również od jakości materiału bazowego. Jeśli chcesz, aby wybrane przez ciebie rodzaje gadżetów reklamowych były trwałe i wykonane na wysokim poziomie, zleć produkcję firmom, które sprowadzają materiał reklamowy z pewnego źródła, ceniąc nie tylko atrakcyjną cenę jednostkową produktu, ale też wysoki poziom ich wykonania. Przykładem może być tu pracownia reklamowa LT-1, która nie tylko zapewnia najlepszą jakość oferowanych upominków reklamowych, ale przede wszystkim umożliwia trwałe znakowanie gadżetów technikami dobranymi do rodzaju produktu bazowego i oczekiwań klienta.

Jakie są współcześnie stosowane metody znakowania gadżetów reklamowych?

Obecnie olbrzymi postęp technologiczny umożliwia wykonywanie trwałych znakowań upominków reklamowych różnymi metodami. Do najczęściej stosowanych w branży reklamowej zaliczamy:

  • haft komputerowy – stosowany głównie do znakowania odzieży, różnego rodzaju tkanin, filcu, skóry z użyciem nowoczesnych maszyn hafciarskich sterowanych komputerowo. Dzięki odpowiednio dobranym niciom specjalistycznym można osiągnąć nietuzinkowe efekty wizualne w postaci haftu 3D, haftu srebrnego czy też odpornego na działanie ognia. Wykorzystanie komputerów sprawia, że powstające wzory cechuje nie tylko wysoki poziom odwzorowania projektu, ale również daje możliwość wielokrotnego powielania motywu na potrzeby produkcji masowej,
  • laser – jedna z najczęściej wybieranych metod znakowania produktów wykonanych z metalu, drewna, tworzywach sztucznych, a nawet foliach i opakowaniach. Wiązka lasera umożliwia stosowanie takich technik zdobnictwa jak grawerowanie wyżarzanie, czy odbarwianie. Ich wspólną cechą jest odporność na zniszczenia mechaniczne, działanie substancji chemicznych,
  • termotransfer (termodruk) – stosowany na różnego rodzaju odzieży jak koszulki, czapki, bluzy, odzież sportowa. Najbardziej opłacalny jest przy znakowaniu większych partii produktów, od mniej więcej 50 szt.,
  • solvent – umożliwia tworzenie pełno kolorowych grafik i reklam na różnym materiale bazowym typu folia PVC, papier, flagi, banery etc.
  • naklejki wypukłe – jedna z najbardziej wyrafinowanych form reklamy ostatnich lat, służąca zarówno do promocji produktowej, jak i wizerunkowej firm. Naklejki wypukłe wykonywane są z wykorzystaniem metod cyfrodruku, sitodruku, offsetu, czy też solwentu, z wykończeniem z użyciem przezroczystej żywicy,
  • tampodruk – używany zwykle do oznaczania małych powierzchniach, czyli produktach takich jak np.: długopisy, ołówki, breloki na różnego rodzaju podłożach z tworzyw sztucznych czy też szkła,
  • sitodruk – jedna z bardziej uniwersalnych form nadruków reklamowych, używany do wykonywania tzw wydruków jedno i wielokolorowych na  papierze, tekturze, foliach PVC, płytach z tworzyw sztucznych, tkaninach i na metalu,
  • druk cyfrowy – pozwala na wykonanie wysokiej jakości druku na folii, co daje efekt wydruku fotograficznego.

O tym, o czym warto pamiętać chcąc wykonać dobry jakościowo upominek firmowy, to dobór metody znakowania do materiału z którego wykonany jest wybrany gadżet reklamowy. Dlatego poza ceną usługi powinniśmy dbać o powierzenie zadania firmie z odpowiednim zapleczem technologicznym i doświadczeniem.