Testament może przyjmować różne formy, choć najbezpieczniej jest spisać go z pomocą notariusza. Taki dokument automatycznie nabywa bowiem moc urzędową. Dzięki temu osoby chcące podważyć jego treść w przyszłości, spotkają się z mnóstwem komplikacji. Jeśli zamierzasz spisać swoją ostatnią wolę w taki właśnie sposób, sprawdź, jak przebiega ten proces w Kancelarii Notarialnej Elżbiety Judasz.

Przebieg spotkania

Aby spisać testament w Kancelarii Notarialnej Elżbiety Judasz, należy umówić się na spotkanie. Jeśli zaistnieją szczególne okoliczności, notariusz może świadczyć swoje usługi również poza siedzibą. Każdy taki przypadek rozpatrywany jest wówczas indywidualnie. Spadkodawca na spotkanie powinien zabrać ze sobą dokument zawierający aktualne dane. Może być to dowód osobisty lub paszport. Majątek może zostać podzielony według uznania testatora. Musi on jednak znać dane osobowe wszystkich osób, takie jak imiona, nazwiska, daty urodzenia oraz imiona rodziców. W razie potrzeby notariusz może zlecić przetłumaczenie treści testamentu. Takie tłumaczenie musi być poświadczone pieczęcią tłumacza przysięgłego.

Czy warto decydować się na testament notarialny?

Takie rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści z punktu widzenia zarówno spadkodawcy, jak i spadkobiorców. Wszelkie zapisy są wówczas jednoznaczne, wolne od błędów formalnych, dzięki czemu nie podlegają one własnej interpretacji. Na wypadek postepowania sądowego, przeprowadzanego w razie gdyby ktokolwiek z bliskiego otoczenia osoby zmarłej nie zgadzał się z treścią testamentu, dokument ten będzie miał moc dowodową. Jest to także wyjątkowo bezpieczny sposób przekazania spadku, ponieważ oryginał do chwili śmierci będzie przechowywany w siedzibie Kancelarii. Osoby niepowołane nie będą więc mogły wpływać na jego treść. Akt notarialny nie ulegnie także zniszczeniu lub zaginięciu w niewyjaśnionych okolicznościach. Jest to więc jedyny sposób, który gwarantuje zmarłemu wykonanie jego woli zgodnie z faktycznymi założeniami.