Zakup mebli przez Internet to coraz częstsza praktyka stosowana przez Polaków. Zakupy w sieci są wygodne i pozwalają oszczędzić czas. Często jest też tak, że sklepy internetowe mają większą ofertę. Jednak nie każdy wie, jak konkretnie to zrobić, czym się kierować i jak wygląda cały proces. 

Na początku musimy wybrać sklep i towar

W sieci jest mnóstwo sklepów, które w swojej ofercie posiadają artykuły do domu – czyli między innymi meble. Część z nich to duże marki, a część to mniejsi producenci. Jakość produktów mniejszych sklepów często nie odbiega od dużych firm, a są znacznie tańsze. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw łatwiej się również porozumieć, ponieważ omijamy cały urzędniczy proces, znany z wielkich korporacji. Przykładem firmy o wysokiej jakości produktach jest Paulina Kądziołka, która oferuje sprzedaż wysyłkową designerskich mebli i artykułów dekoracyjnych na zamówienie. Gdy już wybierzemy sklep, musimy określić zakres cenowy, który nas interesuje i dodać do niego koszty wysyłki. Te zaś często zależą od wielkości mebli, które zamawiamy. Nie musimy się również obawiać o problem z wyborem. Większość firm oferuje bezpłatny kontakt z przedstawicielem, który pomoże wybrać nam dany produkt oraz rozwieje wszelkie wątpliwości. Nie należy się również bać formy kontaktu – rozmowę przeprowadzimy w czasie rzeczywistym, przez wirtualnego doradcę, odpisującego nam na bieżąco. Alternatywą również jest infolinia, gdzie przez telefon konsultant odpowie nam na wszystkie pytania.

Jak wygląda podróż mebli do naszego domu?

Gdy już klikniemy przycisk „zamów”, firma rozpoczyna proces pakowania mebli do ciężarówki, a nasz towar rozpoczyna swoją podróż. My jednak podczas oczekiwania możemy się stresować czy nasz mebel przyjedzie cały oraz gdy już przyjedzie, to jak go wniesiemy. Musimy pamiętać, żeby przed zamówieniem sprawdzić dokładne wymiary danej szafki czy łóżka, aby nie było niemiłego zaskoczenia, gdyby mebel się po prostu nie zmieścił. Możemy wykupić dodatkową usługę u kuriera, która zapewnia pomoc przy wnoszeniu, jeśli sami nie bylibyśmy w stanie sobie poradzić. Nie musimy również się bać o stan przesyłki. Firmy kurierskie dbają o klienta i swoją renomę, a nikt nie chce świecić oczami, gdy jednak się okaże, że towar przyjechał w kawałkach. Gdyby nawet tak się stało, przesyłki są ubezpieczane – dzięki czemu nie stracimy naszych pieniędzy.