Obecność prawidłowo działającej klimatyzacji i wentylacji w centrach handlowych jest bardzo ważna z punktu widzenia sprzedaży i powodzenia biznesu. Odpowiednia temperatura ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów i ilość czasu spędzanego przez nich w sklepach i restauracjach. Jakie są inne zalety wentylacji i klimatyzacji zainstalowanej w galerii handlowej?

Pozytywny wpływ na zdrowie

Długotrwałe narażenie na nadmierne ciepło może prowadzić do odwodnienia. Dzieje się tak, ponieważ wysokie temperatury powodują obfite pocenie się organizmu i utratę wody. Jeśli nie uzupełnia się tej utraconej wody, wynikiem będzie odwodnienie. Ponieważ klimatyzacja ogranicza pocenie się, minimalizuje ryzyko utraty wody i odwodnienia. Udar cieplny to kolejny problem, który może prowadzić do przegrzania. Dzieje się tak, ponieważ zbyt duża ilość ciepła może utrudniać organizmowi regulację temperatury. Jeśli problem nie jest odpowiednio leczony, może uszkodzić mózg i inne narządy w ciele. Klimatyzatory obniżają temperaturę powietrza, dzięki czemu pomagają zapobiegać udarowi cieplnemu.

Poprawa jakości powietrza

Klimatyzacja i wentylacja mogą znacznie poprawić jakość powietrza w centrach handlowych i stworzyć zdrowszą atmosferę. Wynika to z ich zdolności do usuwania pyłków, kurzu i innych alergenów obecnych w środowisku. Dzięki zmniejszeniu wilgotności klimatyzatory mogą kontrolować rozwój pleśni. Jednocześnie wymiana powietrza pozytywnie oddziałuje na osoby, które mają problemy z alergią lub chorują na schorzenia płuc i górnych dróg oddechowych. Wentylacja i klimatyzacja mogą pomóc zarówno filtrować, jak i dezynfekować powietrze. Może to pomóc zmniejszyć ryzyko ataków astmy i alergii poprzez usuwanie pyłków i kurzu, a także zapobieganie rozwojowi niebezpiecznych mikroorganizmów. Jest to jednym z głównych czynników zwiększających ryzyko ataków astmy, reakcji alergicznych i innych problemów z oddychaniem.

Dłuższe zakupy w centrum handlowym

Obecność klimatyzacji i wentylacji zamontowanej na przykład przez firmę Klimako Wiolety Grzelak znajdująca się w Poniatowej wpływa także na decyzje zakupowe klientów. W przypadku chęci stworzenia idealnego środowiska handlowego należy zapewnić spokojną, przyjazną, bezpieczną i zdrową atmosferę. Kupujący będą czuli się komfortowo podczas zakupów, a niekorzystna temperatura nie będzie im w tym przeszkadzać. Dlatego tak ważne jest, aby w sklepach panowała optymalna temperatura pozwalająca na przeglądanie produktów. Latem temperatura w centrach handlowych powinna być stosunkowo niska, zimą – wyższa. Wpłynie to czas spędzany przez klientów w sklepach, co może wpłynąć na dłuższy zakupy i pozostawienie przez nich większych ilości pieniędzy u sprzedawców.