Szukasz usługi lub konkretnego produktu? Dobrego hydraulika? Ekipy remontowej? Czy może kwiaciarni w okolicy? Co robisz? Większość z nas zasiada przed komputerem lub sięga po smartfona, włącza wyszukiwarkę Google i wpisuje: „hydraulik Poznań”, „remonty Rzeszów” czy „kwiaciarnia Ochota”. Tak wygląda to z perspektywy klienta. Natomiast przedsiębiorca chciałby, aby jego firma znajdowała się na szczycie listy wyszukiwań i była wybierana przez internautów. Biorąc udział w wyścigu z konkurencją, trzeba zadbać o widoczność swojej firmy w sieci. A do tego właśnie służy pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie strony internetowej. Na czym to polega?

Z roku na rok coraz więcej Polaków korzysta z Internetu. W 2010 było to zaledwie 63,4%, natomiast 8 lat później już niemal 85%. Tendencja zwyżkowa w tej kwestii powinna się utrzymywać. Dlatego strona internetowa firmy to obecnie podstawa. Jednak sama obecność w sieci nie wystarcza. Witryna powinna być prowadzona w taki sposób, aby przyciągała jak najwięcej użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Same Social Media nie wystarczą, potrzebne będzie jeszcze odpowiednie pozycjonowanie strony.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej? Pozycjonowanie nazywane również SEO od angielskiego Search Engine Optimization to działanie z zakresu marketingu internetowego, którego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji wybranego słowa kluczowego w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania Google (niesponsorowanych, bezpłatnych). Upraszczając: to działanie, które ma sprawić, że po wpisaniu hasła „hydraulik Poznań” strona internetowa twojej firmy hydraulicznej z Poznania znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. A to znacznie zwiększa szanse na pozyskanie nowego klienta.

Niekwestionowanym liderem wśród wyszukiwarek internetowych jest Google. Codziennie korzysta z niej ponad 10 milionów użytkowników w celu znalezienia przydatnych treści, m.in. na temat produktów i usług. Warto zauważyć, że obecnie, w czasie pandemii zanotowano znaczny wzrost sprzedaży internetowej i wzmożony ruch w e-sklepach. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że bieżący trend wpłynie na przyzwyczajenia konsumentów i boom na zakupy internetowe stanie się chlebem powszednim.

Pozycjonowanie strony internetowej firmy. Czy warto korzystać z SEO?

Weźmy tradycyjną reklamę np. billboard. Gdzie ją najlepiej ustawić? W miejscu widocznym jak największej liczbie oczu, czyli przy ruchliwej trasie lub w centrum miasta. W internecie dobrze zoptymalizowana strona pod kątem SEO wyświetlająca się na szczycie wyników wyszukiwania, jest takim odpowiednio ulokowanym billboardem. Natomiast niewyświetlająca się w wynikach wyszukiwania strona firmy przypomina billboard umieszczony w gęstym lesie; cóż, niby jest, ale na pewno nie spełnia swojej podstawowej funkcji. Dlatego pozycjonowanie strony firmy powinno stanowić nieodłączny element jej istnienia w sieci.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>


Korzyści płynące z pozycjonowania strony www

Oczywiście, główną korzyścią płynącą z pozycjonowania strony firmy jest jej widoczność. Ale to nie wszystko. Stałe dbanie o kwestie SEO sprawia, że na naszej stronie pojawia się więcej odwiedzających, a większy ruch zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klientów, ale także wzmacnia prestiż marki. Z czasem dzięki odpowiednim treścią (content marketing) witryna można zyskać status eksperta w danej branży.

Reasumując kwestie korzyści: do głównych zalet SEO marketingu zaliczamy takie punkty jak:

  • lepsza widoczność w wyszukiwarce Google (głównie dzięki dobieraniu odpowiednich słów kluczowych)
  • zwiększona liczba odwiedzin na stronie www
  • wzrost zainteresowania towarami lub usługami firmy
  • spójność oczekiwań klienta z ofertą
  • wzmocnienie wizerunku marki w sieci
  • budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie

Audyt SEO, czyli utrzymaj lub wzmocnij swoją pozycję w sieci

Na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google wpływa ok. 200 różnego rodzaju czynników. Istnieją specjalne narzędzia, które służą do analizowania witryny internetowej firmy pod kątem jej zoptymalizowania. Tego typu działanie nazywamy audytem SEO. To korzystne rozwiązanie dla początkujących, ale także obecnych już przez dłuższy czas w sieci firm, które chcą umocnić swoją pozycję względem konkurencji.

Audyt SEO analizuje m.in. treść (content) pod kątem słów kluczowych, szybkości wyświetlania się strony www czy jej responsywności, czyli przystosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (tablet, smartfon).  

Darmowy audyt SEO to dobry wstęp do rozpoczęcia działań związanych z optymalizacją SEO. W prosty sposób wskaże elementy, które działają skutecznie i zasygnalizuje punkty, które warto poprawić, aby mieć pewność, że strona internetowa firmy spełnia swoje najważniejsze funkcje.