Każdy, kto decyduje się na otwarcie własnej firmy, powinien też zastanowić się nad tym, jak zwiększyć jej rozpoznawalność na rynku i zachęcić klientów do korzystania ze swojej oferty. Nie musimy od razu budować całego działu marketingu, który zajmie się promocją. Wystarczy, że zainwestujemy w estetyczną reklamę zewnętrzną. Jakie są jej rodzaje?

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklamy zewnętrzne stały się tak powszechne, że nie sposób nie dostrzec ich w swoim otoczeniu. Wystarczy wybrać się do centrum miasta, by dostrzec w przestrzeni liczne billboardy, bannery, reklamy na wyświetlaczach LCD czy bankomatach. Zresztą reklama typu outdoor równie często występuje na terenach pozamiejskich.

Coraz więcej osób udostępnia elewacje swoich domów czy ogrodzenia jako powierzchnie reklamowe. Konkurencja wśród reklamodawców jest tak duża, że aby zostać dostrzeżonym przez klientów, trzeba wykazać się nie lada pomysłowością. Studio reklamy „Design” specjalizuje się w tworzeniu estetycznych i przyciągających wzrok plakatów, bannerów, billboardów i innych materiałów oraz gadżetów reklamowych.

Zalety reklamy zewnętrznej

Stworzenie reklamy zewnętrznej to skuteczne działanie marketingowe dla każdej branży. Koszt reklamy uzależniony jest od jej rodzaju oraz rozmiaru. Trudno jednak zaprzeczyć temu, że reklamy wielkoformatowe to najtańszy sposób na dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych odbiorców naszych usług. Nawet jeden billboard postawiony przy ruchliwej ulicy może zapewnić inwestorowi wzmożone zainteresowanie ofertą firmy.

Wygląd reklamy zewnętrznej może się zmieniać, nawiązując do aktualnych trendów i potrzeb konsumentów. Możliwości aranżacyjne są w zasadzie nieograniczone. Na reklamie wielkoformatowej inwestor może zamieścić dowolne treści i informacje. Marketing typu outdoor może być formą samodzielnej promocji lub też można potraktować go, jako działanie wspomagające.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze reklamy zewnętrznej?

Niezwykle ważna jest wysoka jakość reklamy zewnętrznej. Powinna być ona wykonana z dobrych materiałów, odpornych na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Tylko starannie wykonany nośnik dobrze spełni swoją rolę. Niechlujny billboard wpłynie negatywnie na wizerunek firmy i wzbudzi niechęć potencjalnych odbiorców. Pamiętajmy, że reklama powinna płynnie wkomponować się w przestrzeń publiczną. Musi być zgodna z prawem, jeśli chodzi o prezentowane treści oraz bezpieczna dla kierowców i przechodniów. Mowa tutaj o odpowiednim zamocowaniu i wykorzystaniu nośnika zgodnie z przeznaczeniem.