W obecnych czasach każdemu zależy na tym, aby się wyróżnić. To także najważniejsza kwestia dla firm z różnych branż. Uwidocznienie swojej działalności, dotarcie do potencjalnych klientów i utrwalenie marki w ich świadomości to podstawowe elementy, na których powinna skupiać się każda kampania reklamowa, w tym także zewnętrzna. Istnieją różne jej formy: do podświetlanych LED kasetonów, poprzez billboardy, aż po okleiny na samochody.

Charakterystyka reklamy zewnętrznej

To wszelkie nośniki reklamowe, które umieszcza się poza siedzibą reklamowanej firmy handlowej lub usługowej. Ma ona docierać do konsumentów, którzy znajdują się poza swoim domem – znajdują się w podróży do pracy, szkoły, rodziny etc. Stanowi jedną z najskuteczniejszych metod promocyjnych ze względu na swój szeroki zasięg i trudność przeoczenia. Ponadto jest neutralna w odbiorze, ponieważ nie nagabuje odbiorcy do skorzystania z oferty, zakłócając jego sferę prywatną.

Najczęściej nośniki tego rodzaju reklamy zamieszcza się w miejscach charakteryzujących się dużym i ciągłym ruchem ulicznym, na przykład w okolicy dworców, lotnisk, głównych ulic miast, dróg ekspresowych, ale także bezpośrednio w pojazdach komunikacji publicznej (tramwaje, metro, autobusy).

Reklama świetlna

Jednym z podstawowych rodzajów tego typu formy jest tak zwane citylight. Najczęściej znajduje się na przystankach autobusowych lub tramwajowych. To zazwyczaj podświetlony duży plakat znajdujący się pomiędzy dwoma szybami bocznej ścianki wiaty. Najbardziej efektownie prezentuje się wieczorem lub w okresie jesienno-zimowym, gdy szybko robi się ciemno.

Inny typ stanowią świetlne kasetony reklamowe oraz neony, które montuje się na budynkach lub ich drzwiach jako szyldy. Przyciągają wzrok swoją bogatą kolorystyką, a drugie z wymienionych dodatkowo dynamiką. Dzięki temu są widoczne z dużych odległości, przez co wyraźnie eksponują zawarte na nich treści.

Infoscreeny i telebimy nawiązują zaś do telewizora. To duże lub nieco mniejsze ekrany, które wyświetlają obraz w jakości HD. Można je spotkać w autobusach, tramwajach oraz pociągach metro, jak również w centrum miasta. Wyświetlane są na nich animowane treści w formie pokazu slajdów lub krótkich filmików będących na przykład streszczeniem wydarzeń kulturalnych bądź sportowych odbywających się w mieście.

Reklama mobilna

To grupa obejmująca elementy graficzne, które znajdują się w ruchu. Jedną z najczęstszych form jest tak zwany car wrapping, czyli oklejanie aut za pomocą specjalnych folii z nadrukowanymi materiałami marketingowymi (logo, nazwa firmy, dane kontaktowe, slogan). Usługę taką oferuje między innymi studioreklamy ADart, znajdujące się w Pile.

To także wszelkie platformy lub przyczepy, na których znajduje się dość spora tablica z nadrukowanymi elementami promującymi. Zazwyczaj towarzyszą jej także nagrane efekty dźwiękowe emitowane przez megafon zamontowany na samochodzie, który ciągnie za sobą reklamę. Bardzo często wykorzystuje się ją, nagłaśniając otwarcie nowego obiektu handlowego, rozrywkowego lub usługowego w mieście.