„Przepraszam, czy można płacić kartą?” – każdy sprzedawca i usługodawca słyszał to pytanie setki razy. Nic dziwnego – płatności bezgotówkowe są wygodniejsze oraz bezpieczniejsze, dlatego wiele osób praktycznie zupełnie zrezygnowało z używania pieniędzy w formie papierowej. Idąc z duchem czasu, warto umożliwić klientom płatności bezgotówkowe, inwestując w terminal. Sprawdź, dlaczego to tak ważne i na jaki terminal warto się zdecydować.

Dlaczego warto zakupić terminal?

Płatności bezgotówkowe stały się dla nas codziennością. Są już tak powszechne, że wchodząc do nowego sklepu, zazwyczaj nie pytamy nawet o możliwość zapłaty bezgotówkowej, wychodząc z założenia, że taka istnieje. Kiedy jednak podchodzimy do kasy z wybieranym przez dłuższy czas towarem i dowiadujemy się o braku terminala – robi się nieprzyjemnie. Perspektywa odłożenia zakupów, poszukiwania bankomatu i powrotu do sklepu nie brzmi zachęcająco, dlatego wielu klientów na tym etapie rezygnuje z zakupów, a w przyszłości szerokim łukiem omija to miejsce.

Wnioski są więc proste – przez brak terminala możesz stracić wielu klientów, niezależnie od gałęzi gospodarki, w której działasz. Kasy fiskalne dla większości branży stały się już obowiązkiem, jednak aby w pełni otworzyć się na klienta, warto iść o krok dalej i zakupić również terminal.

Rodzaje terminali – który wybrać?

Podobnie jak w przypadku kas i drukarek fiskalny, na rynku dostępny jest szeroki asortyment terminali płatniczych. Ich dystrybucją zajmują się specjalistyczne firmy, takie jak Compak -Serwis komputerów i kas fiskalnych, świadcząca także usługi serwisowe tych urządzeń, w której bogatej ofercie znajdziesz zarówno terminale stacjonarne, jak i mobilne.

Terminale stacjonarne to urządzenia intuicyjne, łatwe w obsłudze zarówno dla sprzedawcy, jak i klientów. Pozwalają na obsługę płatności w wielu formach elektronicznych – za pomocą karty płatniczej, zegarka, telefonu, a także kodu BLIK.

Terminale mobilne natomiast to doskonałe rozwiązanie dla usługodawców świadczących usługi u klienta – mobilnych fryzjerów, kosmetyczek, masażystów, a także w gastronomii czy transporcie pasażerskim. Sprawdzi się także w przypadku usług stacjonarnych, jednak jest rozwiązaniem mniej wygodnym niż terminal stacjonarny, ponieważ wymaga ładowania.

Większość terminali wyposażonych jest w czytnik kart zbliżeniowych i właśnie tego typu urządzenie zalecamy zakupić, ponieważ jest to rozwiązanie najwygodniejsze dla klientów. Warto wybrać też urządzenie, które obsługiwać będzie także płatności NFC oraz umożliwi klientom płacenie za pomocą kodu BLIK.

Im więcej możliwości dawać będzie terminal, tym więcej zadowolonych klientów wróci do Twojej firmy, jest więc to inwestycja, która szybko się zwróci.