Atrakcyjnie zaprojektowana, funkcjonalna strona www powinna umożliwiać wygodne dodawanie treści oraz dostęp do potrzebnych informacji i funkcji potencjalnym klientom. Warto zatem pomyśleć o jej właściwym zaprojektowaniu. W tym celu najlepiej skorzystać z pomocy agencji webdesignerskiej lub reklamowej, która umożliwi Ci realizację własnego projektu lub doradzi, jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy.

Projektowanie strony internetowej

Strona www to wizytówka każdego chcącego się rozwijać na rynku przedsiębiorstwa. Dlatego też jej odpowiednie zaprojektowanie jest niezwykle ważne. Dzięki przejrzystemu układowi i atrakcyjnej grafice Twoja firma zdobędzie nowych klientów. Jej wykonanie najlepiej zlecić programistom z agencji reklamowej. Specjaliści stworzą specjalny system zarządzania treścią CMS, który pozwoli Ci na wygodne wprowadzanie treści np. na firmowego bloga oraz dodawanie zdjęć. Dobrym rozwiązaniem dla firm oferujących różnego rodzaju produkty jest prowadzenie internetowego sklepu. Coraz więcej osób dokonuje zakupów w sieci, co pozwala zaoszczędzić czasu na dojazd. Profesjonalna firma reklamowa zajmie się przygotowaniem internetowego sklepu i pogrupowaniem artykułów według kategorii. Przygotuje także wybrane wersje językowe. Wszystko po to, by ułatwić potencjalnemu kupującemu poruszanie się po stronie, dodawanie produktów do koszyka i dokonanie płatności.

Projektowanie strony internetowej powinno także uwzględniać pozycjonowanie. Usługa polega na zastosowaniu specjalistycznych narzędzi SEO do pozycjonowania stron www. W ten sposób internauci będą mogli w szybki sposób za pomocą wyszukiwarki dotrzeć na Twój portal. Warto przy tym pomyśleć o dodatkowych usługach, takich jak prowadzenie social media, reklama w Google AdWords czy banery internetowe wyróżniające się ciekawą grafiką i chwytliwym hasłem reklamowym. Witryny, portale, systemy webowe i sklepy internetowe – to tylko niektóre sposoby na rozwijanie się Twojej marki w sieci.

Etapy tworzenia strony internetowej

Wybierając firmę reklamową zajmującą się tworzeniem stron www, warto zwrócić uwagę na podejście jej przedstawiciela do klientów. Profesjonalista powinien przedtem zapytać o Twoje pomysły, wyobrażenia i potrzeby i doradzić ich realizację. Dopiero wtedy zaprojektowana strona będzie funkcjonalna i w pełni zoptymalizowana. Po dopasowaniu jej do danej branży i firmy przedstawiciel agencji webdesignerskiej czy reklamowej przechodzi do realizacji briefu, czyli wytycznych. Powinien obejmować charakter marki, obszar jej działalności, odbiorców, cel i wizerunek. Dlatego też warto umieścić w nim jak najwięcej szczegółów.

Kolejnym etapem tworzenia strony internetowej jest przygotowanie makiety. Projekt serwisu powinien zawierać główne elementy, takie jak: menu, wyszukiwarka, logo czy panel logowania. Następnie wykonuje się grafikę, czyli oprawę wizualną oraz koduje poprzez język programowania np. HTML. Kolejnym krokiem będzie wybranie domeny i serwera. Zawiera nazwę firmy i tzw. kategoryzujące rozszerzenie, które określa kraj, w którym mieści się siedziba, region lub cel. Dopiero potem przechodzi się do wdrożenia systemu CMS. Możesz wybierać między darmowymi i płatnymi opcjami. Przed uruchomieniem strony www przeprowadza się testy w celu uniknięcia ewentualnych błędów.

Własna strona www czy szablon strony internetowej?

Do zalet autorskiego projektu należy przede wszystkim oryginalność i opcja dopasowania do potrzeb. Jednocześnie wiąże się z dłuższym czasem  przygotowania i wysokimi kosztami realizacji wynoszącymi ok. 1000 zł. Ciekawą opcją są kreatory stron www oraz płatne lub darmowe gotowe szablony. Nie można ich jednak modyfikować. Gotowe projekty można zapełnić treściami i właściwie dostosować. Warto wziąć pod uwagę wszystkie rozwiązania i skorzystać z pomocy specjalisty.