Jak przejść na dietę i schudnąć? 5 wskazówek, które pomogą Ci to osiągnąć

Materiał partnera
2019-10-15

Jeśli co każdy poniedziałek obiecujesz sobie, że przejdziesz na dietę i zaczniesz ćwiczyć, to koniecznie powinieneś przeczytać poniższy artykuł. Dowiedz się, jak zrealizować swoje postanowienia. Skończ z byciem na wiecznej diecie. Przeczytaj 5 wskazówek, które podpowiedzą Ci zredukować wagę i zachować zgrabną sylwetkę. Zobacz, jak powinna wyglądać dieta.


Jak zrealizować postanowienia i przejść na dietę?

Odchudzanie wymaga wytrwałości. Wobec tego musisz uzbroić się w motywację i silną wolę. Pamiętaj, aby realizować swój cel małymi krokami. Zbyt wysoko podniesiona poprzeczka może Cię skutecznie zniechęcić, już po kilku dniach. Najlepiej, aby samokontrola i ćwiczenia nie były przez Ciebie postrzegane, jako niemiły obowiązek, ale stały się nawykiem, mającym poprawić Twoje samopoczucie i pomóc w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Przed przejściem na dietę, należy zbadać swoje zdrowie i wykluczyć choroby, które mogłyby być przeciwwskazaniem do odchudzania.


5 wskazówek, które ułatwią Ci odchudzanie


  1. pij więcej wody - dla wielu to nadal jest zaskakujące, ale ludzki organizm składa się w 70% z wody, więc dobrze wpływa na człowieka picie przynajmniej 2 litrów wody dziennie. Naukowcy dowiedli także, że ludzie, którzy pili 3 dodatkowe szklanki wody dziennie, jedli średnio o 205 kalorii mniej niż osoby, które piły standardową ilość płynów.
  2. zrób porządek w kuchni - jeśli kaloryczne przekąski znajdują się w zasięgu ręki, koniecznie musisz je schować. Udowodniono, że trzy razy częściej sięgamy po to, co znajduje się w zasięgu wzroku niż po to, co jest schowane, więc niewidoczne dla nas.
  3. miej plan - liczenie kalorii “na oko” nie będzie dobrym rozwiązaniem, najlepiej, abyś zapisał swoje posiłki, dopasował ich ilość do swojego dnia, a przede wszystkim  obliczył ich kaloryczność.
  4. nie podjadaj między posiłkami - większość z nas ma tendencję do podjadania, co gorsza, udowodniono, że nieświadomie podjadamy przekąski, które okazują się wysoce kaloryczne.
  5. Wysypiaj się - mała ilość snu zaburza wydzielanie hormonów regulujących odczuwanie głodu i sytości.

Specjalista z Centrum Dietetycznego Naturhouse Joanna Zazula podpowiada, że jeśli nie radzisz sobie sam z odchudzaniem, to warto wybrać się do centrum dietetycznego, w którym dietetyk ułoży dla Ciebie specjalną dietę redukcyjną.

Opracowanie artykułu:

Centrum Dietetyczne Naturhouse Joanna Zazula

ul. Grunwaldzka 1, 37-700 Przemyśl podkarpackie
e-mail