U dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu rozwój mowy znacznie odbiega od normy, dzieci te mają również trudności z komunikacją. Odpowiednio dobrana i dopasowana do potrzeb dziecka terapia pozwala na znaczną poprawę jego funkcjonowania. Jednym z istotnych jej elementów są zabawy logopedyczne, które powinny być przeprowadzane pod okiem specjalistów oraz przez rodziców w domu.

Proste zabawy logopedyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu

W przypadku dzieci, które zmagają się z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ważne jest, aby kłaść nacisk na sferę, w której pociecha ma największe trudności. Jeśli są to trudności związane z mową lub komunikacją, rodzice mogą pomóc dziecku poprzez proste ćwiczenia słowne. Warto zachęcać dziecko do nazywania obiektów lub naśladowania odgłosów, które słyszy. Pomocne będą wszelkiego rodzaju akcesoria logopedyczne, szczególnie te w formie zabawek, np. pacynek-zwierzątek. Pomocne w terapii są karty ROZWIJAMY MOWĘ I MYŚLENIE DZIECKA, dzięki którym można ćwiczyć różne funkcje i umiejętności dziecka.

Terapię można uzupełnić o ćwiczenia, które pozwolą dziecku zrozumieć i utrwalić zasady panujące w grupie. Dzieci z autyzmem bardzo często mają bowiem trudności ze zdobywaniem umiejętności społecznych i zwykłą komunikacją. Tu pomocne będą historyjki obrazkowe PAPUGA AGA OPOWIADA oraz DAĆ RZECZY SŁOWO. Dziecko może opisać, co widzi, a rodzic może wyjaśnić sytuacje, których dziecko nie rozumie. Analizowanie zdarzeń pomoże mu zrozumieć potrzeby innych osób, nauczy funkcjonowania w społeczeństwie, a także pomoże w nawiązywaniu relacji interpersonalnych. 

Profesjonale multimedialne pomoce logopedyczne

Zarówno nauczyciele i terapeuci, jak i rodzice, mogą korzystać z profesjonalnych multimedialnych pomocy logopedycznych dostępnych w ofercie Wydawnictwa Komlogo. LOGO-OBRAZKI oraz LOGOPEDYCZNE ZABAWY to gry wspomagające terapię logopedyczną oraz wsparcie komunikowania się. Program ZOOMINKI – ćwiczenia usprawniające mowę zawiera 320 filmów przypisanych do 119 zwierzątek, co podnosi atrakcyjność zabawy. Dzięki multimedialnej formie dziecko chętniej angażuje się w terapię, co sprawia, że przynosi ona lepsze rezultaty.