Soki NFC to coraz bardziej rozpowszechniony rodzaj soków sprzedawanych w Polsce, które to nie są wytwarzane z koncentratu. Jak łatwo się domyślić, takie rozwiązanie swoją popularność zawdzięcza głównie modzie na korzystanie nie tylko ze zdrowego jedzenia, ale także z napojów. Ogólnie, zwiększająca się moda w naszym kraju na zdrowy tryb życia to jeden z głównych czynników wpływających na popularność soków NFC. To jednak nie wszystko.

Właściwości prozdrowotne

Soki nie wytwarzane z koncentratu odznaczają się tym, że w porównaniu do pozostałych rozwiązań na rynku oferują rozwiązanie znacznie bliższe zdrowiu. Jak już wspomnieliśmy we wstępie, to właśnie moda na zdrowe jedzenie oraz napoje jest głównym czynnikiem wpływającym na popularność soków NFC w Polsce, dlatego przejdźmy do szczegółów. Soki NFC są bowiem powszechnie reklamowane jako źródło antyoksydantów, a także innych elementów w postaci między innymi witamin, błonnika oraz polifenoli. O ile działanie witamin oraz błonnika jest dość oczywiste, tak warto sobie wyjaśnić, jakie korzyści niosą za sobą antyoksydanty oraz polifenole. Antyoksydanty powstrzymują proces powstawania wolnych rodników w organizmie.

To z kolei pozwala na nie tylko zapobieganie rozwojowi wielu chorób, ale także pozwala spowolnić w pewnym stopniu proces starzenia. Do chorób, które pozwalają zwalczać antyoksydanty zaliczają się między innymi cukrzyca, choroby serca, a także choroby nowotworowe. W efekcie, wypełniając swój jadłospis posiłkami oraz napojami zawierającymi rozsądną ilość przeciwutleniaczy, znacznie sobie pomagamy pod kątem zdrowotnym. Co ciekawe, podobne działanie mają poniekąd polifenole, które to właśnie głównie odznaczają się właściwościami antyoksydacyjnymi. Co jednak warto przy tym zaznaczyć to fakt, że polifenole pozwalają także zapewnić pomoc organizmowi w postaci zwiększenia ochrony lipidów we krwi przed tak zwanym stresem oksydacyjnym.

Co jeszcze jest przyczyną popularności soków NFC?

Same prozdrowotne właściwości soków NFC nie są jedyną przyczyną, która stoi za ich popularnością. Jak udało nam się ustalić dzięki informacji od ekspertów z firmy Biurkom-Flampol zajmującej się sprzedażą między innymi właśnie soków NFC, tego rodzaju napoje odznaczają się także innymi zaletami w postaci tego, że są to bezpośrednio tłoczone, mało przetworzone soki naturalne, które dodatkowo umieszcza się bardzo często w wygodnych w użyciu opakowaniach Bag in Box. W efekcie, popularność soków NFC stworzyła z nich bardzo ciekawy prospekt pod kątem inwestycyjnym. Coraz więcej można uświadczyć w naszym kraju producentów owoców tłoczni soków NFC, które to dodatkowo są wspierane przez fundusze z Unii Europejskiej.

Dodatkowym elementem, który sprawia, że przedsiębiorcy decydują się na sprzedaż oraz świadczenie usług związanych z produkcją soków NFC w Polsce jest także to, że tego typu biznes odznacza się dość niską barierą wejścia pod względem finansowym. Jak łatwo się domyślić, tego rodzaju ułatwienie w znacznym stopniu zwiększa podaż na soki NFC, co z kolei może sprostać coraz większemu popytowi w naszym kraju na tego rodzaju napoje. Zjawisko popularności soków nie wytwarzanych z koncentratów jest też o tyle ciekawe, że tego rodzaju soku bardzo skutecznie konkurują także z sokami produkowanymi z koncentratu.

Soki NFC oraz soki z koncentratu

Porównując soki NFC oraz soki z koncentratu trzeba wziąć jednak przede wszystkim pod uwagę fakt w postaci różnic cenowych. Soki wytwarzane z koncentratu są bowiem znacznie tańsze, co wynika głównie z bardzo niskiej marży wynoszącej jedynie 3 procent. Marża ta wypada szczególnie nisko, jeśli zestawi się ją z marżą soków nie wytwarzanych z koncentratu, gdyż w ich przypadku mamy do czynienia z liczbą wynoszącą aż 31,3 procenta. W efekcie, soki NFC w porównaniu do soków odtwarzanych odznaczają się średnio kosztem produkcji większym o nawet pół złotego na litr. Mimo to,