Restauracja, dom weselny, a może typowa sala weselna? Które miejsce będzie najlepsze na organizację zabawy weselnej? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko jest uzależnione od specyfiki danego miejsca. Często typowa restauracja jest w stanie zorganizować lepszą zabawę, aniżeli dom weselny specjalizujący się w tego typu przyjęciach. Przekażemy dzisiaj kilka wskazówek dotyczących wyboru miejsca na wesele.

Na co zwrócić uwagę wybierając salę?

Jednym z ważniejszych kryteriów wyboru miejsca na wesele jest wielkość sali. Znając liczbę gości, jesteśmy w stanie określić jak duża przestrzeń będzie potrzebna na ustawienie stołów i zapewnienia miejsca na parkiecie. Podczas oglądania obiektu warto zapytać o możliwość modyfikacji ustawienia stołów, aby zwiększyć ilość miejsca do zabawy. Warto także zweryfikować, czy w danym obiekcie znajduje się wydzielone miejsce do tańczenia. Jeśli tak jest, to bezwzględnie trzeba sprawdzić stan i strukturę parkietu pod kątem jego „śliskości”. Zbyt śliska podłoga będzie stanowić spore wyzwanie dla bawiących się gości.

Oglądając salę, warto także sprawdzić ilość i stan toalet. Kluczowa jest oczywiście ich czystość. Podczas zabawy weselnej obsługa powinna na bieżąco sprawdzać stan toalety. Szatnia na ubrania czy też wydzielona palarnia to kolejne miejsca, których obecność należy zweryfikować. Wokół sali powinna być również przestrzeń pozwalająca gościom zaczerpnąć świeżego powietrza. Wychodzenie z obiektu prosto na ulicę może być mało bezpiecznym rozwiązaniem. Istotnym szczegółem jest także sprawdzenie, czy obiekt posiada parking dla gości.

Dom weselny powinien także posiadać awaryjne zasilanie. W przypadku awarii sieci dodatkowe zasilanie może uratować całą zabawę. Miłym dodatkiem będzie na pewno sejf lub wydzielone pomieszczenie, w którym można złożyć otrzymane prezenty. Pochłonięta zabawą Para Młoda często zapomina o ich istnieniu. Przy sporej liczbie gości na pewno docenimy obecność klimatyzacji, która będzie schładzać rozgrzane głowy weselników.

Organizując wesele, należy zadbać także o odpowiedni klimat. Niezależnie czy miejscem organizacji zabawy weselnej będzie restauracja, czy dom weselny, warto sprawdzić kwestie związane z udekorowaniem sali.

Osobny stół dla zespołu i fotografa raczej nie będzie problemem niezależnie od miejsca organizacji wesela. Dobrze jednak ustalić ten szczegół na etapie planowania.

Jakie kwestie należy ustalić podczas rezerwacji terminu wesela?

Podstawową kwestią, jaką trzeba ustalić przy podpisywaniu umowy na organizację wesela, jest wybór menu. W tym przypadku ogromnym atutem będzie organizacja imprezy weselnej w restauracji. Tego typu lokal jest miejscem, którego działalność opiera się właśnie na przygotowywaniu jedzenia. Dzięki temu możemy mieć pewność, że restauracja będzie w stanie zaproponować nam zróżnicowane menu do wyboru. Dużym atutem jest także doświadczona załoga kucharzy i członków obsługi, którzy pracując ze sobą na co dzień, rozumieją się bez słów.

Atutem organizacji wesela w restauracji jest też możliwość organizacji dodatkowych atrakcji jak wiejski stół, słodki stół, pokaz barmański, fontanna czekoladowa i wiele innych.

Rezerwując lokal na wesele, należy ustalić kwestie związane z organizacją alkoholu. Nie wszystkie lokale umożliwiają Parze Młodej postawienie na stołach własnego alkoholu. W części miejsc trzeba za taką możliwość dodatkowo zapłacić. Z drugiej strony warto zweryfikować, jaki będzie koszt zakupu alkoholu w restauracji. Może się bowiem okazać, że załatwianie tego na własną rękę jest nieopłacalne.

Organizacja imprezy weselnej to spore wyzwanie. Dlatego dobrze jest powierzyć to zadanie fachowcom. Restauracja Komfort z Margonina jest w stanie zagwarantować profesjonalną organizację wesela z wieloma dodatkowymi atrakcjami. Wieloletnie doświadczenie w organizacji imprez jest gwarancją doskonałej zabawy do białego rana.