Prowadzenie biznesu na skalę krajową, a nawet międzynarodową nie jest w dzisiejszych czasach możliwe bez bycia obecnym w Internecie. Przyczynia się do tego wzrastająca cyfryzacja i popularność mediów społecznościowych. Wg ostatnich danych statystycznych GUS aż 74% internautów wykorzystuje Internet w celach prywatnych, aby znaleźć usługi lub produkty. Oto główne korzyści, jakie przynosi zlecenie własnej strony www.

1. Wzmocnienie wizerunku Twojej firmy, czyli bądź profesjonalistą w swojej branży

Prowadzisz własny biznes? Powinieneś wiedzieć, że wiele osób przed zakupem lub zdecydowaniem się na usługę porównuje oferty i cenniki kilku firm. Na tej podstawie wybierają następnie najlepszą opcję dla siebie. Co więcej, konsumenci sprawdzają zamieszczone w Internecie opinie. Pozytywne recenzje użytkowników zachęcają do zamówienia produktów lub usług. We wzmocnieniu biznesowego wizerunku pomoże strona WWW i opcja dodawania przez użytkowników opinii. W budowie pozycji w sieci pomogą również materiały informacyjne. Najlepszym sposobem na podzielenie się wiedzą i narzędziem do zademonstrowania produktów jest firmowy blog. Odwiedzający Twoją stronę WWW nie tylko zdobędą nową wiedzę, ale też lepiej zrozumieją Twój biznes. Wiarygodność firmy wzmocni możliwość oceniania artykułów oraz dodawania przez użytkowników opinii o usługach lub produktach. Obiektywny komentarz pozostawiony przez klienta zachęci innych do kupienia lub skorzystania z Twoich usług.

2. Poinformowanie klientów o aktualnej ofercie i stały kontakt, czyli wirtualna wizytówka

Ostatnie badania GUS wykazują, że aż 74% internautów wykorzystuje internetowe wyszukiwarki do zdobycia informacji o interesujących produktach lub usługach. Profesjonalna strona www dostarcza odwiedzającemu pełne i wiarygodne informacje na temat firmy lub działalności wraz z ofertą produktów i usługami. Zamieszczenie podstawowych informacji np. godzin pracy, cennika, adresu, e-maila i numeru telefonu pozwoli potencjalnemu klientowi na skontaktowanie się lub odwiedzenie siedziby Twojej firmy. Zamieszczone FAQ (najczęstsze pytania i odpowiedzi) czy filmy instruktażowe zmniejszą z kolei koszty utrzymywania strony WWW. Zniwelują także częstotliwość kontaktowania się w tej sprawie przez klientów. W razie potrzeby np. zmiany lokalu informacje na stronie internetowej można w każdej chwili zaktualizować. Dodatkowy formularz kontaktowy, czat lub komunikator ułatwi komunikację. Stworzenie dobrej strony internetowej Twojej firmy jest bardzo ważne. Brak podstawowych danych na temat Twojego biznesu może zniechęcić potencjalnych klientów.

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

3. Pozyskanie nowych klientów, czyli promocja i zyski

Warto wykorzystać potencjał optymalizacji strony i zacząć się reklamować w Internecie. Budowa strony internetowej pozwala na pozyskanie nowych klientów. Odpowiednio wypromowana domena internetowa zachęca nowych użytkowników do korzystania z usług lub zamawiania produktów. Jak podają Google, aż 70% osób lepiej ocenia firmy, które są obecne w Internecie i częściej u nich kupują. Połączenie strony WWW ze sklepem pozwala na sprzedaż artykułów. Zwiększy to obroty w Twojej firmie nawet na skalę międzynarodową. Co ciekawe, przyczynia się do tego również ruch na domenie. Każde wejście na stronę internetową jest płatne. Oznacza to, że im większa liczba wizyt na stronie, tym więcej zarobisz. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony. Działania marketingowe połączone z SEO polegają na zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

4. Oszczędność czasu i pieniędzy na prowadzenie działalności w Internecie

Za stronę WWW wystarczy zapłacić jednorazowo, ale trzeba ją potem aktualizować. Koszt wykonania zależy od takich czynników jak stopień zaawansowania czy wielkość. Cena usługi waha się od 200 do 2 tys. zł. Jednorazowa inwestycja skutkuje długoletnim efektem w postaci działającej strony. Jej prowadzenie można oddać w ręce doświadczonego opiekuna. Indywidualna opieka nad stroną internetową polega na jej prowadzeniu i wdrażaniu przez administratora zleconych przez właściciela zmian. Brakuje Ci czasu na prowadzenie własnej strony WWW? Nie wiesz, jak zaktualizować logo lub dodać zdjęcia np. efektów po zabiegu? Zależy Ci na wysokiej jakości treści na blogu? Skorzystaj z dodatkowej opcji, jaką przynosi spersonalizowany opiekun i wsparcie techniczne.

5. Zwiększona widoczność w sieci i dostęp do większego grona odbiorców

Najnowsze badania przeprowadzone przez GUS wykazują, że najwięcej osób, które korzystają z opcji zamawiania usług lub towarów przez Internet to osoby w wieku 25-34 lat. Warto wziąć to pod uwagę przy planowaniu własnej strony internetowej. Oparcie witryny na tzw. responsywności (RWD) zachęca internautów do odwiedzin. Opcja polega na dopasowaniu grafiki do rozmiaru wyświetlacza i prezentacji strony internetowej. Umożliwia to wygodne wyświetlanie jej na laptopie, tablecie lub smartphonie. Konwersja stron do mobilnej wersji znacznie uatrakcyjnia i przyciąga młodszych użytkowników.

Decyzję odnośnie zlecenia zaprojektowania strony www trzeba podjąć na podstawie kilku czynników. Potrzeby, możliwości np. budżet, cel witryny oraz przewidywane rezultaty to tylko niektóre z nich. Własna strona internetowa poszerza działanie firmy oraz grono odbiorców. Pozwala na przedstawienie produktów lub usług odbiorcom zarówno na rynku lokalnym, jak i na arenie międzynarodowej.

Źródło: Gus