Myślisz o założeniu własnego sklepu internetowego? A może już go masz i zastanawiasz się, co zrobić, by zdobyć większą liczbę klientów i zwiększyć sprzedaż? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, w co warto zainwestować. Spraw, by Twój e-sklep był zgodny z oczekiwaniami Twoich klientów, zapewniał im wygodne zakupy i zajmował wysokie pozycje w wyszukiwarce.

User Experience – zadbaj o dobry UX

Twój sklep internetowy powinien przede wszystkim spełniać potrzeby i oczekiwania Twoich klientów oraz wywierać na nich pozytywne wrażenie. Bardzo ważne jest więc zadbanie o User Experience, co z języka ang. tłumaczymy jako doświadczenie użytkownika, które towarzyszy mu w czasie przeglądania danej strony.

Zakupy w Twoim sklepie mają być dla klientów łatwe i przyjemne. Zrób więc wszystko, by proces zakupowy był jak najkrótszy. Jakie są najważniejsze cechy sklepu online w oparciu o UX? Otóż e-sklep powinien być:

  • intuicyjny i łatwy w obsłudze,

  • czytelny,

  • użyteczny,

  • dostępny na każdym urządzeniu,

  • nowoczesny i atrakcyjny.

Chcesz sprawdzić, co oznaczają poszczególne cechy i dowiedzieć się więcej o User Experience? Przeczytaj nasz artykuł: Jak powinien wyglądać dobry UX w sklepie internetowym.

Certyfikat SSL – postaw na bezpieczeństwo sklepu

Certyfikat SSL (z ang. Secure Socket Layer). Jest to protokół sieciowy używany do bezpiecznych połączeń internetowych, który stał się powszechnie przyjętym standardem szyfrowania danych na stronach WWW. Certyfikat ten chroni więc przesyłane przez użytkowników informacje, takie jak hasła, loginy, czy numery kart kredytowych. Dzięki temu dane te są bezpieczne.

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, koniecznie zadbaj o instalację certyfikatu SSL. Klienci będą mieli większe zaufanie do Twojej firmy i chętniej skorzystają z Twojej oferty. Pamiętaj też, że Google wyróżnia bezpieczne strony WWW, a te niezabezpieczone odpowiednio oznacza na czerwony kolor.

Jak rozpoznać, czy dana witryna jest zabezpieczona certyfikatem SSL? Otóż w pasku adresu widoczny jest symbol zamkniętej kłódki oraz przedrostek https:// (zamiast http://). Zadbaj o takie oznaczenie swojego sklepu. Dla użytkowników będzie to znak, że mogą spokojnie robić w nim zakupy.

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep. Sprawdź >>

Sklep responsywny – dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Według raportu E-commerce w Polsce aż 79% badanych stwierdziło, że robi zakupy w sklepach internetowych za pomocą smartfona[1]. To właśnie dlatego responsywność, czyli dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, to dzisiaj już nie dodatkowy atut, a wręcz konieczność. Strona Twojego sklepu powinna dobrze wyświetlać się na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości. Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju biznesu i sprzedaży.

Jeśli strona WWW wyświetla się na smartfonie czy tablecie niepoprawnie, utrudnia to użytkownikowi jej przeglądanie. Zniechęca go więc to do zapoznania się z ofertą. Istnieje wówczas ryzyko, że klient opuści taką stronę i dokona zakupu u konkurencji. Zadbaj zatem, by Twój sklep był wygodny w przeglądaniu, intuicyjny i czytelny.

Ponadto responsywność jest kluczowa nie tylko z punktu widzenia użytkownika, ale też wyszukiwarki. Responsywne strony są wspierane przez Google i zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i mogą liczyć na większą liczbę odwiedzin.

Wygląd sklepu – zadbaj o dobre pierwsze wrażenie

Klient od razu po wejściu na stronę Twojego sklepu (zanim jeszcze zapozna się z asortymentem) wyrabia sobie pewne zdanie na jej temat. W ciągu kilku sekund decyduje, czy chce pozostać na stronie, czy jednak uciec do konkurencji. Dlatego tak ważny jest wygląd sklepu. Kolorystyka i elementy graficzne powinny być spójne z Twoją branżą i produktami oraz być zgodne z potrzebami i preferencjami Twojej grupy docelowej.

Sklep internetowy musi mieć więc atrakcyjny, estetyczny design. Jak już zostało wspomniane, powinien też ułatwiać użytkownikowi poruszanie się po stronie. Warto, by układ graficzny był spójny oraz jak najprostszy, by nie dezorientować konsumenta. Ważna jest też przejrzysta i logiczna struktura sklepu. Czytelne menu, podział produktów na kategorie, jednolity wygląd poszczególnych podstron i taki sam styl grafik – wszystko to ułatwia klientowi robienie zakupów.

Nie zapomnij też o atrakcyjnym przedstawieniu produktów. Kluczową rolę odgrywają tutaj zdjęcia oraz opisy, które wskażą najważniejsze zalety produktu i zachęcą do zakupu. Zdjęcia mają być estetyczne i wysokiej jakości, a opisy wyczerpujące, a przy tym zwięzłe i czytelne.

Pozycjonowanie sklepu – pamiętaj o SEO

Chcesz zdobyć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie? Koniecznie zadbaj o jego pozycjonowanie. Dzięki temu po wpisaniu konkretnych fraz w wyszukiwarkę, Twój e-sklep pojawi się na górze w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że internauci zwracają uwagę zazwyczaj jedynie na te najwyższe pozycje. Zadbaj więc, by pojawiać się w pierwszej dziesiątce.

Pozycjonowanie wymaga czasu, ale zdecydowanie się opłaca. Potrzebna jest tutaj też wiedza techniczna oraz systematyczność. Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarki składa się z szeregu działań. Najlepiej więc skorzystać z pomocy specjalistów. Nawiązując współpracę z agencją marketingową, masz pewność, że Twoja strona będzie spełniać aktualne wymogi algorytmów Google, a dzięki temu zajmować wyższe pozycje w wyszukiwarce.

 

[1] Gemius Polska, E-commerce w Polsce 2023