Kiedy kupujemy używany samochód, musimy liczyć się z ryzykiem wystąpienia nagłej awarii. Jeśli pojawi się jedynie problem z podzespołem eksploatacyjnym, to wiadomo, że nie musimy się mocno przejmować. Jednak bywa tak, że dochodzi do bardzo poważnej usterki, na przykład silnika. Wtedy stajemy przed trudną decyzją: wybór remontu części napędowej lub jej wymiana na inną, również używaną. Aby odpowiednio zdecydować, należy przeanalizować wszelkie za i przeciw remontowi silnika, oferowanemu przez Huzar Sp.j.

Z czym wiąże się remont silnika?

Osoba, która wybierze remont silnika, musi zostawić auto w serwisie na ok. tydzień. Dzieje się tak, dlatego, że w skład zupełnego remontu silnika wchodzi szlifowanie wału korbowego, wymiana tłoków i panewek, honowanie (czyli wygładzanie) cylindrów i frezowanie gniazd zaworowych, a często nawet szlifowanie samych zaworów. 

W przypadku, gdy silnik bierze olej, a nie jest za bardzo zniszczony, istnieje możliwość jego naprawy sposobem częściowego remontu. Można wymienić tylko np. pierścienie tłokowe. Wtedy koszt takiego procesu spada. W niektórych sytuacjach zlecenie jedynie takiej operacji nie jest wystarczające, ponieważ nowe pierścienie tłokowe będą niedopasowane do zużytych tłoków. 

Dlaczego jedynie profesjonalny mechanik może wyremontować silnik?

Jeśli serwisant nie ma wystarczającego doświadczenia w remontach silników, może dojść do licznych zaniedbań. Przykładem może być nieprawidłowe usuwanie pierścieni tłokowych nożem, co następnie prowadzi do uszkodzenia rowków, w których znajdują się pierścienie. Innym popełnianym błędem mechanika bywa nieodpowiednie założenie pierścieni tłokowych powierzchnią „top” do dołu, której miejsce jest na górze.

Bardzo istotny jest fakt, że średnica zeszlifowanych cylindrów z czasem się zmienia i  dlatego trzeba do takich tłoków dopasować właściwe pierścienie o zmienionych wymiarach. Zeszlifowanie wału korbowego powoduje zmianę wymiarów jego czopów na mniejsze, co sprawia, że konieczne jest dobranie do nich odpowiednich panewek.

Niezwykle ważny jest czas dokręcania śrub mocujących głowicę, korbowody oraz koła zamachowe i elementy rozrządu. Większość nowoczesnych silników wymaga również odpowiedniej kolejności dokręcania śrub, np. głowicy. Wszystkie, także niewielkie niedociągnięcia w tej materii spowodują, że będziemy zmuszeni ponownie zlecić wykonanie remontu silnika.

Gdy nasz samochód zaczyna się psuć, chcielibyśmy oddać go do naprawy w dobre ręce, które nas nie zawiodą. Gdzie znajdziemy fachowców, którzy odpowiednio zajmą się naszym pojazdem? Warto zwrócić się o pomoc do Huzar Sp.j..

Specjaliści od silnika i nie tylko!

Huzar Sp.j. oferuje szeroki zakres usług związanych z głowicami silników. Wśród nich znajduje się skup, sprzedaż oraz wymiana głowic, a także regeneracja luzów zaworowych. Dodatkowo firma zajmuje się sprzedażą części do głowic oraz świadczy usługi z zakresu mechaniki pojazdowej. W swojej ofercie posiada również spawanie aluminium, regenerację głowic, wymianę rozrządu, spawanie głowic i spawanie żeliwa. Działalność firmy koncentruje się na naprawach silników, dążąc do zapewnienia najwyższej jakości usług.