Montowane w domach lub mieszkaniach nowoczesne klimatyzatory nie są już postrzegane w kategoriach luksusu. Dzięki przystępniejszej cenie, mniejszym rozmiarom oraz atrakcyjniejszemu designowi, urządzenia te z roku na rok cieszą się rosnącą popularnością. Znacznej poprawie uległa również niezawodność, co jednak nie oznacza, iż różnego rodzaju awarie nie zdarzają się lub nie będą zdarzać. Z którymi z nich można zatem spotkać się najczęściej?

Awaria klimatyzatora – 3 najczęściej spotykane usterki

Serwisanci urządzeń klimatyzacyjnych często spotykają się z sytuacją, w której zgłoszona zostaje awaria polegająca na wyraźnie odczuwalnym spadku wydajności urządzenia. Co może oznaczać to z praktycznego punktu widzenia? Jeżeli do zmiany temperatury w pomieszczeniu potrzeba znacznie więcej czasu niż dotychczas, to najprawdopodobniej mamy do czynienia ze zbyt niskim poziomem czynnika chłodzącego. Wbrew pozorom to dość poważna awaria. Jeżeli zostanie zlekceważona, to zniszczeniu ulegnie sprężarka klimatyzatora. W takim przypadku naprawa będzie wiązała się z wydatkami nawet do kilkuset złotych.

Za drugą z popularnych usterek uznaje się przykry zapach wydobywający się z nawiewów. Świadczy on o tym, że we wnętrzu instalacji powstały warunki, które sprzyjają szybkiemu rozwojowi pleśni oraz grzybów. W razie pojawienia się pierwszej objawów – trzeba reagować natychmiast. Długotrwałe oddychanie zanieczyszczonym powietrzem jest szczególnie niebezpieczne dla osób starszych oraz dzieci.

Serwisanci spotykają się również z klimatyzatorami, które zupełnie odmawiają posłuszeństwa. Urządzenia nie reagują wtedy ani na polecenia wydawane za pomocą pilota bezprzewodowego, ani ingerencję bezpośrednią. Taki stan rzeczy informuje nas o poważnym uszkodzeniu jednego z modułów elektronicznych. Próba samodzielnego poradzenia sobie z problemem jest tutaj całkowicie niemożliwa. Co jeszcze warto wiedzieć?

Co zrobić, gdy dojdzie do awarii?

W tym miejscu trzeba wyraźnie podkreślić, że awarie nowoczesnych klimatyzatorów bardzo rzadko wynikają z ewentualnych wad produkcyjnych lub wątpliwej jakości samego sprzętu. Znacznie częściej do powstania problematycznych sytuacji przyczyniają się sami użytkownicy. Najgorszym z możliwych do popełnienia błędów jest wyjście z założenia, że klimatyzator to urządzenie bezobsługowe, które nie wymaga regularnego i rzetelnego serwisowania. Takie podejście do sprawy stanowi w zasadzie gwarancję tego, że pierwsze poważniejsze usterki pojawią się już po jednym lub dwóch sezonach.

Jeżeli dojdzie już do najgorszego, warto poprosić o pomoc doświadczonych specjalistów z firmy RealKlim, którzy dzięki swojemu ogromnemu doświadczeniu oraz umiejętności podejścia do każdego zlecenia w sposób indywidualny zapewniają klientom sprawną i atrakcyjną cenowo obsługę. Specjaliści mogą zająć się przywróceniem do pełnej sprawności zarówno klasycznych klimatyzatorów typu split, jak i multisplit.