Opony, mimo dużej odporności na ciężkie warunki drogowe, mogą przegrać z niektórymi przeszkodami. Zetknięcie z krawężnikiem czy wjazd w dziurę przy wysokiej prędkości często kończą się usterkę. Na szczęście nie wszystkie usterki dyskwalifikują oponę z dalszego użytkowania. Część z nich da się naprawić w sprawdzonym zakładzie wulkanizacyjnym, takim jak Mag-Car z siedzibą w Lesznie.
Uszkodzenia boku opony
Do tej grupy uszkodzeń zaliczamy wszelkie wybrzuszenia, nacięcia i pęknięcia na bocznej – wewnętrznej lub zewnętrznej – ściance opony. Przyczyną tych usterek jest mocne uderzenia kołem w krawężnik lub dziurę (bądź inną ostrą krawędź), które prowadzi do przecięcia między felgą a przeszkodą.
Uszkodzenia boczne – kiedy nie naprawiać opony?
Pojawienie się wybrzuszenia na ścianie bocznej: opasanie uległo przecięciu i doszło do uszkodzenia struktur wewnętrznych. Nie można poprawnie wykonać procedury wyważenia, a przy większym obciążeniu istnieje ryzyko wystrzału.
Nacięcie ściany bocznej: głębokie przecięcie ściany bocznej eliminuje oponę z dalszej eksploatacji, niemniej w przypadku niewielkich uszkodzeń wulkanizator może dokleić ubytek.
Niegroźne usterki i wybrakowania:
Otarcie opony: płytkie ubytki w ścianie bocznej nie zagrażają bezpieczeństwu jazdy i mogą być traktowane jako defekt wizualny.
Wgłębienie ściany bocznej: w odróżnieniu od wybrzuszeń nie są niczym groźnym i należy je traktować jako skazę produkcyjną.
Z wszystkimi wymienionymi wyżej usterkami poradzi sobie zakład wulkanizacyjny Mag-Car. Firma dysponuje specjalistycznym sprzętem i narzędziami do kontroli stanu technicznego i naprawy opon. Zatrudnia też doświadczonych specjalistów, którzy doskonale znają się na swoim fachu. Przedsiębiorstwo oferuje konkurencyjne ceny usług i terminową realizacje usług. Co ważne, na miejscu można kupić nowe i używane opony w dobrej cenie.
Uszkodzenia czołowe opony
Uszkodzenia czołowe to niejednolita grupa usterek związanych z czołem, która obejmuje wszystkie przypadki punktowego lub nienaturalnego zużycia bieżnika.
Uszkodzenia czołowe – kiedy nie naprawiać opony?
Przebicia punktowe opony: korzystając z usług sprawdzonego wulkanizatora, takiego jak Kociak Paweł. Serwis ogumienia serwis mobilny, można załatać dziury o średnicy do 5mm. Dobry wulkanizator rzetelnie oceni sytuację i stwierdzi, które uszkodzenia mogą być poddane naprawie, a które są zbyt poważne. Przyjmuje się, że opony o wysokich indeksach prędkości nie powinny być poddawane naprawie po przebiciu.
Nierównomierne zużycie bieżnika: w przypadku pojawienia się znaczących różnic w głębokości bieżnika, opona powinna zostać wymieniona na nową. Mniejsze różnice mogą zostać wyeliminowane przez rotację opony.
Zmiany starzeniowe: opony, jak wszystkie części eksploatacyjne auta, mają swoją określoną żywotność. Jeżeli na ich powierzchni pojawiły się mikropęknięcia, oznacza to, że opona powinna zostać wymieniona na nową, a dalsza eksploatacjach może być niebezpieczna dla użytkowników auta.
Niemożność wyważenia: brak możliwości wyważenia opony wynika najczęściej z mechanicznego uszkodzenia. Opona powinna być natychmiast wymieniona.