Nie od dziś wiadomo, że podnoszenie wartości nieruchomości jest jedną z najważniejszych kwestii dla jej właścicieli. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak tego typu inwestycja, odpowiednio administrowana, może być doskonałym zabezpieczeniem oraz źródłem zysku. A skoro o administrowaniu już mowa, to kwestie formalne i optymalizację kosztów warto powierzyć licencjonowanemu zarządcy nieruchomości – Tadeuszowi Szklickiemu.

Jak podnieść wartość nieruchomości?

Choć przyjęło się mówić, że ogromny wpływ na wartość nieruchomości ma jej lokalizacja, to nie sposób nie zauważyć, że właściciele dobrze położonych budynków mogą spocząć na laurach. Właściciele muszą zadbać o stan techniczny bloku czy lokalu użytkowego, ponieważ to właśnie ten aspekt ma duże znaczenie dla atrakcyjności zarówno kilkuletnich apartamentowców, jak i wiekowych kamienic. Warto zatroszczyć się również o porządek na przylegających terenach zielonych, a także o czystość przestrzeni wspólnych, a więc klatek schodowych, piwnic czy parkingów podziemnych oraz strzeżonych. Skutecznym sposobem na podniesienie wartości budynku jest zatrudnienie zarządcy nieruchomości, który pomoże jej podnieść standard i przyczyni się do optymalizacji kosztów. Jaki jest zakres jego usług?

Czym zajmuje się zarządca nieruchomości?

Zarządca nieruchomości to specjalista, który odciąży właściciela nieruchomości i zastąpi go w wielu sprawach administracyjnych. Do jego zadań należy między innymi bieżąca konserwacja, dbanie o porządek przestrzeni, wykonywanie oraz nadzorowanie gruntownych i bieżących remontów, a także niezwłoczne reagowanie w przypadku awarii. Zarządca nieruchomości zadba również o podpisanie umów z dostawcami mediów, ale też o negocjowanie atrakcyjnych warunków. Specjalista przygotuje treści najważniejszych dokumentów regulujących, do których zalicza się między innymi regulaminy porządku na terenie nieruchomości, zasady rozliczania wody i ścieków, zapisy związane z centralnym ogrzewaniem czy też protokoły zdawczo-odbiorcze i techniczne.

Wszystkie powyższe obowiązki właściciel budynku może przekazać licencjonowanemu zarządcy nieruchomości Tadeuszowi Szeklickiemu, który już od 1997 roku prężnie działa na rynku olsztyńskim. Współpraca z wykwalifikowanymi specjalistami to również gwarancja optymalizacji kosztów, a także dostępu do szeregu fachowców: elektryków, hydraulików czy też ekip sprzątających oraz budowlanych. Dzięki temu właściciel nieruchomości nie musi martwić się ani stanem budynku, ani utrzymaniem porządku na jego terenie. Jak widać, skorzystanie z pomocy zarządcy nieruchomości ma korzyści zarówno finansowe, jak i niematerialne.