Przedsiębiorca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej. Musi zatem wybrać formę opodatkowania, by zgodnie z faktem dokonywał rozliczeń. Do wyboru jest kilka wariantów, z których najbardziej popularnymi są: ryczałt ewidencjonowany i zasady ogólne. Nie mając wiedzy, czym różnią się między sobą, warto zwrócić się do firmy, która zajmuje się księgowością, np. Biuro Rachunkowe Abax.

Co to jest ryczałt ewidencjonowany?

Ryczałt ewidencjonowany jest uproszczoną księgowością, gdyż nie wymaga praktycznie żadnych odliczeń. Za podstawę opodatkowania przyjmuje się przychód. Obowiązują stawki opodatkowania: 2%, 3%, 5%, 5,5%, 8%, 10%, 12%, 17% i 20%. Podmiot gospodarczy ewidencjonuje wszystkie wpływy, jakie miały miejsce i odprowadza należności do urzędu skarbowego. Firma prowadzi także wykaz środków trwałych oraz WNiP, a także sporządza spis inwentaryzacyjny. Nie mając dokładnej wiedzy, czy ta forma będzie opłacalna dla danej działalności, warto zwrócić się do ekspertów od księgowości, jak np. Biura Rachunkowego Abax. Nawet niski procent stawki może okazać się nieopłacalny, dlatego nie podejmujmy pochopnej decyzji.

Skorzystaj z oferty firmy Abax

Para prowadząca Biuro Rachunkowe Abax oferuje swoje usługi od 2007 roku w Katowicach. Kierują swoją ofertę zarówno do indywidualnych przedsiębiorców, jak i średnich firm, pragną pomóc w prowadzeniu bieżącej ewidencji operacji gospodarczych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wśród usług oferowanych przez biuro znajdują się m.in. prowadzenie ksiąg handlowych, ewidencji podatkowej, księgi przychodów i rozchodów, rozliczanie na podstawie ryczałtu ewidencjonowanego, ewidencja środków trwałych, rejestr zakupów i sprzedaży VAT, sporządzanie sprawozdań finansowych oraz deklaracji podatkowych i ZUS. Dodatkowo obsługują kadry oraz pomagają w wyjściu z zaległości i w korekcie błędnych deklaracji. Klienci mogą również liczyć na porady dotyczące zmieniających się przepisów prawnych.

Na czym polega księgowość na zasadach ogólnych?

Księgowość na zasadach ogólnych należy do uproszczonej rachunkowości i polega na prowadzeniu książki przychodów i rozchodów. To popularna forma rozliczeń, ponieważ przedsiębiorca odlicza wszystkie koszty, jakie poniósł w danym miesiącu, więc wysokość podatku jest naliczana od osiągniętego dochodu. Podmiot gospodarczy prowadzi ewidencję, zapisując w niej zdarzenia gospodarcze. Warto zlecić rozliczenia firmie księgowej, gdyż jest tu potrzebna specjalistyczna wiedza na temat kosztów, jakie możemy odjąć. Kolejną sprawą jest prawidłowe rozliczanie VAT oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych. Łatwo można popełnić wiele błędów, nawet o tym nie wiedząc, za grożą sankcje karne. Dlatego prowadzenie księgowości lepiej powierzyć specjalistom.