Opony wielkogabarytowych są nieustannie eksploatowanym elementem każdego samochodu. Po kilku sezonach ogumienie np. w maszynach budowlanych wymaga wymiany. Niestety zakup nowego kompletu opon wiąże się z dość dużymi kosztami, dlatego wielu właścicieli decyduje się na kupno używanych opon, jednak nie są one w idealnym stanie. Innym wyjściem jest bieżnikowanie opon. Obecnie zabieg ten wykonuje się w pełni profesjonalnie, dzięki czemu ogumienie jest bezpieczne. Bieżnikowanie opon wielkogabarytowych oferuje firma Rtruck Mobile Service.

Czym jest bieżnikowanie?

Podczas bieżnikowania opon podstawową czynnością jest usunięcie starego bieżnika, który jest zużyty. W ten sposób możliwe jest odsłonięcie korpusu. W trakcie bieżnikowania wykorzystuje się ogumienie wysokiej jakości od renomowanych producentów, które są zachowane w dobrym stanie. Ważne jest by korpus nie był uszkodzony, w innym wypadku niemożliwe jest właściwe zabezpieczenie opony. Następnie pozbawiony usterek karkas wyposażony zostaje w fabrycznie nowy bieżnik. W ten sposób uzyskuje się oponę o bardzo dobrych parametrach użytkowych. Usługi bieżnikowania opon oferuje firma Rtruck Mobile Service z Łowicza, w województwie łódzkim - mobilny serwis opon wielkogabarytowych. Firma swoje usługi kieruje do właścicieli pojazdów z branż: budowlanej, cementowej, górniczej, hutniczej oraz drogowej.

Metody bieżnikowania opon

Wyróżnia się dwie metody bieżnikowania opon. Pierwsza z nich to bieżnikowanie na zimno. Metoda ta jest tańszym rozwiązaniem i polega na oczyszczeniu korpusu z zużytej opony oraz nałożeniu na niego nowego bieżnika. Potem tak przygotowaną oponę umieszcza się w autoklawie, by połączyć ze sobą oba elementy.

Drugim sposobem jest bieżnikowanie na gorąco. Ta metoda polega na tym, że na przygotowany korpus nakłada się warstwę mieszanki gumowej, a następnie w niej odciska się pożądanych wzór bieżnika. Rowki powstają dzięki wykorzystaniu wysokiej temperatury i ciśnieniu prasy hydraulicznej.

Wykorzystanie metody na zimno umożliwia wyprodukowanie opon charakteryzujących się dobrymi parametrami i jakością niskim nakładem finansowym. Jednak nowy bieżnik, który został w ten sposób nałożony na karkas nie zasłania opony całkowicie, co pozwala na wstępną ocenę jakości ogumienia. Gdy zauważymy jakiekolwiek uszkodzenia na korpusie, wówczas opona nie nadaje się do użytku, ponieważ może nie być ona bezpieczna.

Dlaczego warto bieżnikować opony wielkogabarytowe?

Bieżnikowanie opon wielkogabarytowych ma wiele zalet. Dzięki temu zabiegowi możliwe jest przywrócenie starych, używanych opon do stanu używalności. Poza tym bieżnikowanie daje możliwość wybrania przez kierowców wyboru nowego wyglądu bieżnika. Jak dodaje przedstawiciel firmy Rtruck Mobile Service:

Ogromnym plusem tego rozwiązania jest to, że technologia bieżnikowania opon udostępnia dodatkowe 100% przebiegu za połowę ceny nowego kompletu opon.

Bez wątpienia zaletą tego zabiegu jest to, że w jego trakcie użytkownik ma możliwość skorzystania dodatkowych 25% przebiegu opony. Oprócz tego bieżnikowanie ogumienia wpływa korzystnie na środowisko, ponieważ w tym procesie wykorzystuje się tylko 20-30% nowych surowców, a także proces ten przedłuża żywotność karkasu opony, co pozwala zaoszczędzić ilość opon poddanych recyklingowi.