Żaden kierowca po przeprowadzonej diagnostyce nie chciałby usłyszeć, że przyczyną drgań jednostki napędowej, spadku jej osiągów, czy zmniejszonej wydajności, jest uszkodzona głowica silnika. Choć oczywiście wiąże się to z unieruchomieniem pojazdu na jakiś czas i kompletnym rozebraniem silnika na części, okazuje się, że wcale nie musi oznaczać ogromnej tragedii. Głowice należą do komponentów, które podlegają regeneracji. Co jednak powoduje, że się psują? Na to pytanie odpowiadają specjaliści z firmy Auto-Dubnicki.

Dlaczego głowice ulegają uszkodzeniu?

Zasadniczo głowice silnikowe wykonuje się z dwóch rodzajów materiałów. Są to głowice wyprodukowane z żeliwa lub z aluminium. Dlaczego z czasem ulegają one uszkodzeniu? Wady konstrukcyjne zdarzają się stosunkowo rzadko, choć nie należy zapominać, że niektóre modele pojazdów od samego początku są bardziej narażone na tego typu awarie. Jeśli mowa o głowicach silnikowych, to w zdecydowanej większości przypadku mowa raczej o zużyciu niż zepsuciu. Głowice silnikowe narażone są w sposób ciągły na oddziaływanie bardzo wysokich temperatur. Nie pomaga również stosunkowo agresywne środowisko olejów oraz smarów. Głowice muszą wytrzymywać także ogromne obciążenia mechaniczne, wynikające ze zmiennego ciśnienia, panującego w komorach spalania.

Nie da się też nie zauważyć, iż ze względu na chęć obniżenia masy pojazdu, producenci stosują w głowicach coraz cieńsze ścianki. Znacznie obniża to margines bezpieczeństwa, który jest niezwykle potrzebny do długotrwałej eksploatacji jednostki napędowej. Kiedy jednak dojdzie do uszkodzenia głowicy, nie ma co załamywać rąk. Najlepszym sposobem na usunięcie awarii jest powierzenie auta w ręce profesjonalistów. Zdecydowanie zalicza się do nich firma Auto-Dubnicki z Koszalina. Dzięki swojemu ogromnemu doświadczeniu oraz nowoczesnemu wyposażeniu od wielu lat zapewnia swoim klientom szeroko zakrojoną pomoc w zakresie mechaniki. Z jakich jeszcze powodów głowice ulegają uszkodzeniu?

Świadomość przebiegu samochodu

Jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzeń głowic silnikowych jest zerwanie paska zębatego napędu wałka rozrządu. Dochodzi do niego w momencie, gdy pasek jest eksploatowany zbyt długo. Dlaczego jest to sytuacja, która zdarza się tak często? Przyczyną są przede wszystkim przekręcane do tyłu liczniki, które dają potencjalnym nabywcom samochodów z rynku wtórnego pozorne poczucie bezpieczeństwa. Dlatego najlepszym sposobem na uniknięcie awarii jest zasada ograniczonego zaufania. Nawet jeśli sprzedawca zarzeka się, że rozrząd wymieniał, dla świętego spokoju, warto zrobić to na własną rękę.

Nie można również nie wspomnieć, że zerwanie paska rozrządu niesie ze sobą bardzo dalekosiężne konsekwencje. Zazwyczaj uszkodzone zostają również komory spalania, gniazda zaworów, gniazda świec zapłonowych oraz prowadnice zaworowe. Przy mechanice pojazdowej bardzo ważne jest korzystanie z części zamiennych, pochodzących od najbardziej rozpoznawalnych producentów. Jedynie to jest w stanie przywrócić jednostce napędowej właściwe funkcjonowanie.

Doświadczony warsztat

Firma Auto-Dubnicki, którą można znaleźć w Koszalinie, oferuje szeroki zakres usług. Właścicielem tego prężnie działającego przedsiębiorstwa jest Andrzej Dubnicki. Firma specjalizuje się w naprawie pojazdów, w tym blacharstwie i lakiernictwie. W swojej pracy wykorzystuje najlepsze narzędzia i części. Na jej wyposażeniu znajdują się dwie komory lakiernicze oraz systemy komputerowe. Dzięki nim możliwe jest dokładne odtworzenie koloru lakieru, co w efekcie daje jednolitą i spójną karoserię bez przebarwień.