Na temat kasacji pojazdów i skupu metali kolorowych przez lata narosło wiele legend. Eksperci ze skupu złomu ROMAR postanowili się z nimi rozprawić. Czy do wyrejestrowania pojazdu niezbędne jest zaświadczenie ze złomowiska? Na czym polega recykling surowców wtórnych? Czym są metale kolorowe? Znasz odpowiedzi na te pytania? Sprawdź, czy pokrywają się one z opiniami specjalistów z branży skupu złomu metali kolorowych.

Do wyrejestrowania pojazdu niezbędne jest zaświadczenie o autokasacji – prawda

Sam fakt fizycznego pozbycia się auta nie sprawia, że przestaje się być jego właścicielem. Zgodnie z prawem, jedynym sposobem na ustanie konieczności opłacania obowiązkowej składki OC jest wyrejestrowanie samochodu we właściwym urzędzie. W tym celu należy przedłożyć stosowną dokumentację, do której zalicza się dowód rejestracyjny auta wraz z potwierdzeniem uiszczenia odpowiedniej opłaty, a także kartę pojazdu, jeśli została ona wydana, prawidłowo wypełniony wniosek i wreszcie zaświadczenie o złomowaniu pojazdu.

Jeżeli koszt naprawy auta przekracza jego wartość rynkową, warto rozważyć oddanie go na atozłom, którego pracownicy wydają właścicielowi niezbędne do wyrejestrowania zaświadczenie kasacyjne.

– radzi ekspert z firmy Romar – skupu złomu, aluminium oraz innych surowców w Zakopanem.

Recykling aut polega na sprzedaży wyjętych ze złomowego pojazdu części – fałsz

Oczywiście, jeżeli w pojeździe, który oddano na szrot, znajdują się w pełni sprawne części oraz podzespoły, zostaną one przeznaczone do sprzedaży. Jednakże nie na tym polega recykling surowców wtórnych.

Pozyskany ze skupu złom stalowy musi najpierw zostać oczyszczony z pozostałości rdzy, farb, lakierów i wszystkich pozostałych zanieczyszczeń. Kolejnym krokiem jest przerobienie go na kruszywa, których jakość nie odbiega od nowo wytworzonego materiału. Surowiec można więc z powodzeniem użyć do produkcji kolejnych dóbr.

– wyjaśnia ekspert z katowickiego skupu złomu żelaznego Romar, którego oferta obejmuje ponadto sprzedaż gazów technicznych, używanych autoczęści, a także opału: węgla, koksu i brykietu.

Ołów i miedź to metale kolorowe – prawda

Wszystkie metale wraz z ich stopami, takimi jak mosiądz czy brąz, w których składzie brakuje domieszek żelaza, są definiowane jako kolorowe lub też niezależne. Cechuje je charakterystyczny połysk i dobrze przewodnictwo ciepła, dzięki czemu używa się ich w przeróżnych dziedzinach techniki, a także  w gospodarce. Metale kolorowe są dzielone na ciężkie i lekkie. Pierwsza grupa obejmuje łatwo topliwą cynę, cynk, ołów, cyrkon, kadm i bizmut. Trudno topliwe jest srebro, złoto, platyna, nikiel, miedź i kobalt. Do bardzo trudno topliwych pierwiastków zalicza się tantal, wolfram i molibden. Do metali lekkich należy łatwo topliwe aluminium, magnez i trudno topliwy tytan.