Firma EMKA, której właścicielem jest Michał Wyrzykowski-Kuć, znajduje się w Warszawie i istnieje na rynku od 1998 roku. Świadczy kompleksowe usługi magazynowe i transportowe dla małych i średnich firm, a zwłaszcza tych działających w branży e-commerce. W ich przypadku sprawne działania logistyczne mają szczególne znaczenie. Jaka jest różnica między logistyką e-commerce a logistyką tradycyjną?

Czym jest e-commerce?

E-commerce to nic innego jak handel internetowy, który w ciągu ostatnich lat zyskał bardzo dużą popularność. Robienie zakupów przez Internet jest szybkie, wygodne i w wielu przypadkach – dużo tańsze od wizyty w sklepie stacjonarnym. Przed sklepami online stoją jednak ogromne wyzwania związane z magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów zakupionych przez klientów. Większość z nich nie dysponuje prywatną infrastrukturą, która pozwalałaby na realizację tego typu zadań. Internetowi handlarze chętnie korzystają więc z pomocy firmy EMKA, która oferuje kompleksową obsługę logistyczną sklepów internetowych, na którą składa się:

  • obsługa dostaw i magazynowanie,

  • kompletowanie i konfekcjonowanie zamówień,

  • usługi wysyłkowe,

  • obsługa zwrotów,

  • raportowanie stanów magazynowych, przeprowadzonych operacji i zrealizowanych wysyłek.

Partnerzy biznesowi firmy EMKA mogą korzystać z jej bogatego doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy, co pozwala zagwarantować klientom najwyższą jakość usług. Co przez to rozumiemy? Przygotowanie wysyłki zgodnie z zamówieniem kupującego, staranne zapakowanie towaru i dostawę bez opóźnień.

Logistyka tradycyjna a logistyka e-commerce – krótkie porównanie

Jak tłumaczy specjalista z firmy EMKA – te dwa rodzaje logistyki różnią się przede wszystkim charakterystyką zamówień. Logistyka tradycyjna opiera się na obsłudze pełnych zamówień paletowych, z kolei e-commerce to głównie małe, zróżnicowane pod względem zawartości przesyłki. Odmienny jest również przepływ towarów, który w przypadku logistyki tradycyjnej jest regularny, a w e-commerce – nie. Kolejną ważną różnicą jest typ klienta. Przedsiębiorstwa zajmujące się klasyczną logistyką dostarczają towar do firm lub sklepów stacjonarnych. Najczęściej jest to współpraca B2B. Jeśli zaś chodzi o e-commerce, to odbiorcami przesyłek są w dużej mierze klienci indywidualni, choć sprzedaż B2B również się zdarza. Firma EMKA stawia klienta na pierwszym miejscu i cechuje się małą liczbą pomyłek przy realizacji zamówień. Co więcej, zapewnia komunikację w czasie rzeczywistym – klient w każdej chwili może sprawdzić status swojego zamówienia i przygotować się na odbiór przesyłki. EMKA to gwarancja owocnej i przyjemnej współpracy dla każdej ze stron! Zachęcamy, by przekonać się o tym samodzielnie!