Możliwość ustawienia zbieżności kół i osi jezdnych auta w technologii 3D zapewnia szybki i bardzo dokładny pomiar w nowoczesnym systemie. Dzięki temu właściciel auta może obserwować pracę mechanika przy regulacji geometrii kół w 3D. Sprawdź jakie są objawy nieprawidłowego ustawienia geometrii kół oraz czym różni się nowa technologia od tradycyjnej. Odwiedź Autoserwis i umów się na diagnostykę samochodową.

Tradycyjne ustawianie geometrii kół vs. geometria kół 3D

Różnice pomiędzy tradycyjnym badaniem diagnostycznym, a geometrią kół 3D są znaczące. Urządzenie pomiarowe dzięki takim elementom jak kamery IR, czy pasywne ekrany miernicze, ma możliwość dostarczania informacji w trzech wymiarach. Oznacza to, że w przeciwieństwie do starych metod pomiarowych, mogą one dokładniej sprecyzować działanie układu jezdnego. Specjalne urządzenie przeznaczone do diagnostyki samochodowej posiada wbudowany komputer, który określa pomiary pod różnym kątem i zmiennych nachyleniach. Dzięki tej technologii, właściciel auta może dowiedzieć się jakie jest zużycie poszczególnych komponentów układu jezdnego. Informacje te mogą okazać się niezwykle ważne pod względem bezpieczeństwa jazdy samochodem. Ciekawostką może być fakt, że różnica w cenie pomiędzy zwykłą geometrią, a geometrią 3D jest niewielka.

Jakie są objawy nieprawidłowej geometrii kół?

Bywają momenty kiedy kierowca może rozpoznać problemy podczas jazdy samochodem. Wady te są na tyle odczuwalne, że utrudniają prawidłową jazdę. W takiej sytuacji kierowca powinien czym prędzej skierować auta do diagnosty samochodowego. Jak podkreśla, specjalista z Krawczyk J Autoserwis:

ustawianie geometrii kół wykonuje się w przypadku domniemanego nieregularnego zużycia opon, braku stabilności po wjechaniu w dziurę, nienaturalną pracę elementów zawieszenia czy zjeżdżania samochodu na jedną ze stron jezdni. Kierowcy mogą skarżyć się również na podejrzane wibracje kół czy nieprecyzyjne prowadzenia samochodu.

Te oraz inne niepokojące objawy nieprawidłowej geometrii kół powinny być przestrogą dla kierowców, którzy bagatelizują ten problem.

Diagnostyka samochodowa – kiedy skierować auto na badanie?

Zaleca się wykonywanie regularnych badań diagnostycznych, jednak geometrię kół należy przeprowadzać po wymianie elementów zawieszenia, opon czy układu kierowniczego. Pamiętaj, że regularne kontrole w serwisie aut pozwalają znacznie przedłużyć żywotność poszczególnych elementów, a tym samym zwiększyć Twój komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jeżeli zauważyłeś, któryś z wcześniej wymienionych objawów nieprawidłowej geometrii kół, czym prędzej skontaktuj się z mechanikiem samochodowym.