Ustawianie geometrii układu jezdnego dotyczyło do niedawna zbieżności przednich kół, ale rozwój nowych technologii przyniósł ze sobą nowe możliwości dla kierowców. Jedną z nich jest metoda trójwymiarowego obrazowania. Sprawdźmy, na czym polega ten proces, i kiedy warto zgłosić się do warsztatu samochodowego w celu przeprowadzenia kontroli układu jezdnego.

Co powinieneś wiedzieć o geometrii 3D?

Nowoczesne metody kalibrowania układu jezdnego wykorzystują ruchome kamery o wysokiej rozdzielczości, które pozwalają uzyskać trójwymiarowy obraz kół. Mechanik może z łatwością weryfikować ich położenie w dowolnej płaszczyźnie, a także dokonywać szczegółowych pomiarów rozstawu i obwodu kół oraz rozstawu kątów i osi. Otrzymane dane są porównywane z wartościami porównanymi przez producenta, co daje możliwość wychwycenia najmniejszych odchyleń od symetrii i poddania ich korekcie. Jak wskazuje technik z serwisu samochodowego Dawo metoda ta pozwala ponadto poznać i wyeliminować przyczynę wystąpienia tych odchyleń. Szansa wczesnej naprawy usterek, które z czasem rozwiną się w poważny problem, nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale pozwala przedłużyć sprawność komponentów.

Geometria 3D kół – kiedy należy ją przeprowadzić

Trójwymiarowe obrazowanie układu jezdnego to rutynowa procedura, która powinna być przeprowadzana co najmniej raz do roku. Podstawowymi sygnałami świadczącymi o pojawieniu się problemów ze zbieżnością są: wibracje i przekrzywienie się kierownicy, obniżona stabilność auta na zakrętach, problemy z hamowaniem oraz wyraźne różnice między skręcaniem w lewo i prawo. Korzystając z usług sprawdzonego warsztatu, możesz mieć pewność, że cały proces przebiegnie szybko, sprawnie i z zachowaniem najwyższej precyzji.
Uwaga! Odwlekanie wizyty w warsztacie może skutkować przyspieszonym zużyciem części regulujących pracę układu kierowniczego, a co za tym idzie wpływać na bezpieczeństwo jazdy. Nie ryzykuj zdrowia swojego i swoich najbliższych!