Turbosprężarka jest niezwykle istotnym elementem w każdym pojeździe. Problemy z nią związane niekoniecznie oznaczają, że należy ją wymienić na nową, szczególnie że ten element nie należy do najtańszych. Odpowiednia diagnostyka pojazdu pozwoli na wykluczenie pewnych nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu, ustali, czy konieczna jest wymiana, czy wystarczy regeneracja tego elementu lub jego naprawa, które są o wiele tańsze.

Turbosprężarka

Turbosprężarka jest elementem obecnym przy wielu silnikach spalinowych, a jej rolą jest dostarczenie dodatkowego powietrza do komory spalania, czym doładowuje silnik. W zależności od budowy silnika i zamysłu stosuje się w maszynie jedną lub dwie turbosprężarki. W przypadku stosowania dwóch urządzeń przy jednym silniku są stosowane dwa warianty, pierwszy, gdy dwie turbosprężarki działają w tym samym czasie, i drugi, gdy jedna działa na niższych obrotach, a gdy obroty silnika się zwiększają, dochodzi do przełączenia na drugą, działającą na wyższych obrotach. Rozwiązanie z dwoma sprężarkami daje o wiele lepsze rezultaty wydajnościowe, jednak automatycznie zwiększają się ewentualne koszty związane z ich naprawą.

Regularne przeglądy

Aby uniknąć kosztów związanych z wymianą turbosprężarki na nową, warto przeprowadzać regularne przeglądy. Diagnostyka, którą świadczy serwis Turbo24, pozwala na ocenę stanu technicznego całego urządzenia, jak również jego części. Odpowiednie sprawdzenie daje możliwość dokonania oceny, która pozwoli wykluczyć, czy cała turbosprężarka kwalifikuje się do wymiany. Jednocześnie należy pamiętać, że wczesne wykrycie problemów z danym elementem, pozwala uchronić turbosprężarkę przed poważnymi uszkodzeniami. Warto pamiętać również, że niekiedy wystarczy sama regeneracja turbosprężarki. Dlatego, nie należy zaniedbywać wizyt w serwisach diagnostycznych, głównie dlatego, że pozwalają one zaoszczędzić wiele pieniędzy.

Regeneracja

Regeneracja turbosprężarki to nic innego jak jej naprawa. Oddana do serwisu turbosprężarka jest rozbierana, czyszczona z drobin zanieczyszczeń i poddawana piaskowaniu. Kolejno każdy element sprawdzany jest pod kątem jego stanu technicznego. Jeśli serwisant stwierdzi konieczność wymiany elementu, to tak się dzieje. Zostaje on zamieniony komponentem o tej samej jakości co fabryczny. Części, które nadają się do powtórnego wykorzystania, są dodatkowo czyszczone ultradźwiękami, tak aby mieć pewność, że nie ma na nich innych pozostałości. W momencie regeneracji dokonuje się koniecznej wymiany części, które podlegają eksploatacji, a których się nie poddaje regeneracji, takich jak uszczelki czy łożyska. Dopiero gdy w trakcie regeneracji okazuje się, że jej przeprowadzenie nie ma sensu, serwisant proponuje wymianę turbosprężarki na nową, będącą odpowiednikiem oryginalnej. Odpowiednie serwisy świadczą sprzedaż produktów takich firm jak Garret, Misubishi, KKK czy Schwitzer, dlatego, że używanie tylko i wyłącznie sprawdzonych i dobrych jakościowo elementów gwarantuje satysfakcję i spokój na lata. W sklepach dostaniemy turbosprężarki zarówno do samochodów osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych. Zakupić można tak zupełnie nowe, prosto z fabryki części, jak i te, które przeszły proces regeneracji, na które dostajemy gwarancję, że zostały odnowione w sposób prawidłowy, uczciwy i solidny, a ich wartość dorównuje tym zupełnie nowym. Z tą jednak różnicą, że części po regeneracji są o wiele tańsze, dlatego, jeśli mamy pojazd starszy, nie zawsze opłaca się kupować fabrycznie nowe części, a o wiele sensowniejszym rozwiązaniem jest zakup tańszych odświeżonych komponentów.