Zamachowe koło dwumasowe to bardzo istotny element wszystkich silników wysokoprężnych, ponieważ odpowiada on za redukcję drgań wynikających ze specyfiki pracy jednostki napędowej. Komponent ten poddawany jest sporym obciążeniom eksploatacyjnym, co sprawia, że istnieje ryzyko pojawienia się usterki. W jaki sposób rozpoznać, że z tzw. dwumasem dzieje się coś niepożądanego? Sprawdź ofertę specjalistów z warsztatu Mechanika Pojazdowa Piotra Dudka!

Uszkodzone koło dwumasowe – po czym rozpoznać awarię?

Z technicznego punktu widzenia objawy wadliwie funkcjonującego koła dwumasowego są bardzo charakterystyczne i wręcz nie da się ich nie zauważyć. Po pierwsze, uwagę każdego kierowcy powinny zwrócić wyraźnie zwiększone drgania jednostki napędowej. W skrajnych przypadkach mogą one przenosić się do wnętrza kabiny, powodując tym samym duży dyskomfort – szczególnie wtedy, kiedy silnik jest na tzw. biegu jałowym. Objaw taki świadczy przede wszystkim o tym, że ze względu na duży przebieg zamachowe koło dwumasowe zostało już całkowicie wyeksploatowane i utraciło swoje właściwości użytkowe.

Jak podkreślają doświadczeni mechanicy z warsztatu Mechanika Pojazdowa prowadzonego przez Piotra Dudka – usterka koła dwumasowego będzie objawiała się również problemami z uruchomieniem pojazdu.

Wśród najczęściej spotykanych objawów wymienia się także m.in. większe zużycie paliwa oraz kłopoty z płynną zmianą biegów.

Jak poradzić sobie z uszkodzonym kołem dwumasowym?

Podobne objawy do uszkodzonego koła dwumasowego mogą dawać również niesprawne wtryskiwacze paliwa. Z tego właśnie powodu kluczowa staje się odpowiednia diagnostyka. W celu przeprowadzenia specjalistycznego badania warto skorzystać z usług przygotowanych przez najlepszych specjalistów. Z pewnością zaliczają się do nich mechanicy z warsztatu Mechanika pojazdowa, którzy dzięki ogromnemu doświadczeniu oraz umiejętności indywidualnego podejścia do każdego zlecenia od lat zapewniają swoim klientom najwyższy standard obsługi.

Jeżeli chodzi natomiast o rozwiązanie problemów z kołem dwumasowym, to niestety kierowcy stają przed koniecznością zakupu nowego, najlepiej oryginalnego elementu. Komponent ten nie nadaje się do przeprowadzenia procesu regeneracji. Należy pamiętać również o tym, że koło dwumasowe powinno być wymienione wraz ze sprzęgłem. Jedynie takie podejście do sprawy spowoduje, że jednostka napędowa będzie działała prawidłowo.