Postęp techniczny i globalna konkurencja zmuszają współczesnych producentów i sprzedawców do orientowania się na specyficzne preferencje poszczególnych grup odbiorców i wręcz na indywidualne upodobania klientów.  Masowa produkcja musi uwzględniać te trendy, stąd większy wybór modeli, jednostkowo dobierane wyposażenie – nieważne, czy chodzi o samochody, pralki czy jakiekolwiek inne wyroby przemysłowe. Dla producentów oznacza to krótsze serie, mniejsze zapasy i wyścig z czasem. Dla transportu zaś – mniejsze partie towaru i mniejszy margines swobody w zakresie terminów dostaw.

Przewozy niecałopojazdowe

Wychodząc naprzeciw tym tendencjom, grupa przedsiębiorstw Robert Müller od lat oferuje swoim klientom przewozy ładunków niecałopojazdowych. Szczególne znaczenie ma system dystrybucji przesyłek drobnicowych, obejmujący całą Unię Europejską, a przede wszystkim Niemcy i Francję. Transport przesyłek o wielkości od pół do 6 palet w tym systemie jest znacznie tańszy, niż wysyłanie ich tzw. pojazdem dedykowanym. Opiera się na regularnych połączeniach liniowych, realizowanych według stałych rozkładów i stabilnych taryf.

Logistyka

Terminale przeładunkowe naszej grupy stanowią nie tylko węzły połączeń liniowych i regionalnych oraz miejsce konsolidacji ładunków drobnicowych. Wyposażone są również w magazyny, świadczące różnego rodzaju usługi logistyczne.

Chcąc np. szybko reagować na potrzeby niemieckich odbiorców i dostarczać im  zamawiane towary w ciągu 2 dni roboczych od złożenia zamówienia, można zdeponować większe partie towarów w jednym z naszych magazynów w Niemczech, skąd poprzez nasze przewozy systemowe zostaną niezawodnie dostarczone w dowolne miejsce Niemiec dokładnie wtedy, kiedy są tam potrzebne. Podobne rozwiązania oferujemy na terenie Francji, choć ze względu na rozległość tego kraju terminy mogą być nieco dłuższe. Szczególną pozycję w tego typu usługach, również dla importerów, ma nasza placówka w Hamburgu, w bezpośrednim sąsiedztwie jednego z największych portów Europy.   

Nawet jednak bez magazynowania, usługi naszych terminali mogą zainteresować polskich sprzedawców z punktu widzenia optymalizacji kosztów transportu. Nierzadko zdarza się, że jeden eksporter zaopatruje równolegle wielu odbiorców końcowych w jednym kraju. Wówczas warto wysłać jeden lub więcej ładunków całopojazdowych z Polski do terminalu w kraju docelowym, a stamtąd trafią one do odbiorców poprzez system dystrybucji drobnicy. Takie rozwiązanie okaże się wiele korzystniejsze niż długotrwała podróż jednym pojazdem, który odwiedza odbiorców po kolei, z każdym rozładunkiem zwiększając niewykorzystaną przestrzeń ładunkową. 

Wyzwania przyszłości

Choć pandemia boleśnie zweryfikowała niejedną koncepcję logistyczną, jedno pozostaje pewne: pozyskanie wykwalifikowanego personelu do obsługi dalekosiężnych przewozów samochodowych jest coraz trudniejsze i kosztowniejsze. Dlatego nasze rozwiązania systemowe mają przyszłość!