Co zrobić, aby proces likwidacji szkody blacharsko-lakierniczej przebiegał bez zakłóceń, a samochód po naprawie był bezpieczny i nie stracił na wartości? Na co zwracać uwagę odbierając samochód z warsztatu i jakie sygnały powinny wydać się nam niepokojące? Na te pytania odpowiedział nam ekspert z firmy Blocar Jerzego Kusia. Zapraszamy do lektury.

Stan śrub i nakrętek

Podczas wykonywania czynności warsztatowych często zachodzi konieczność odkręcenia śrub i nakrętek, a następnie przykręcenia ich z powrotem. Po takim zabiegu na śrubach często pozostają ślady w postaci złuszczonego lakieru. Nie da się tego uniknąć.

Doświadczony serwisant powinien przeprowadzić naprawę w taki sposób, aby ślady były niezauważalne. Niewłaściwe zaprawienie śrub to jeden z podstawowych błędów pracowników warsztatu. Nieodpowiednia konserwacja może skutkować przyspieszonym korodowaniem łączników i nakrętek, a dodatkowo wpływać negatywnie na ogólną estetykę pojazdu.

- tłumaczy ekspert z warsztatu Blocar.

Jeżeli w zakres napraw wchodziła wymiana pokrywy silnika, tylnej klapy, drzwi lub błotników, klient powinien zweryfikować stan śrub mocujących. Właściwie zabezpieczenie lakiernicze obejmuje zeszlifowanie resztek lakieru i pomalowanie śrub analogicznym typem lakieru przy użyciu pędzelka zaprawkowego.

Ranty drzwi i wnęki tylnych błotników

Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, czy powierzchnia błotników i obramowania drzwi jest gładka i jednolicie pokryta warstwą lakieru. Chałtura jest widoczna gołym okiem i wyczuwalna przy dotyku. Niedoróbki to kwestia zarówno estetyczna, jak i techniczna. Nieprawidłowo położony lakier grozi szybszym złuszczaniem i korodowaniem pokrytych elementów. Przy nieregularnie lakierowanych wnękach błotników może przebijać jasnoszary podkład. Aby mieć pewność, że lakiernik pokrył całą powierzchnię błotników, warto przyjrzeć się im z bliska, przyświecając latarką.

Przednie zderzaki

Przednie zderzaki są bardzo narażone na uszkodzenia. Szczególnie uciążliwymi partiami dla lakierników są ranty od strony nadkola. Podczas odbierania samochodu koniecznie sprawdź, czy wszystkie partie są dolakierowane i nie przebija podkład. To tylko niektóre elementy, na które warto zwrócić uwagę podczas odbioru samochodu z warsztatu. Nie musisz dysponować profesjonalnym sprzętem, aby wstępnie zweryfikować czy naprawy blacharsko-lakiernicze zostały wykonane zgodnie z najlepszą wiedzą mechanika i z zachowaniem najwyższej staranności. Jeżeli chcesz mieć pewność, że auto nie straci na wartości na skutek nieprawidłowo przeprowadzonych prac, skorzystaj z usług sprawdzonego warsztatu, takiego jak Blocar w Pielgrzymowicach, na terenie województwa małopolskiego. Dobry warsztat to gwarancja zadowolenia i zachowania pojazdu w dobrym stanie technicznym.

Dlaczego warto postawić na naprawy blacharsko-lakiernicze wykonywane przez sprawdzony warsztat?

Naprawy blacharsko-lakiernicze są niezbędne, aby samochód prezentował się jak najlepiej. Warsztat Blocar oferuje szeroki zakres usług, aby zapewnić, że Twój pojazd jest w doskonałym stanie. Ich doświadczeni specjaliści wykorzystują najnowsze technologie i techniki, aby zapewnić wysokiej jakości naprawy w przystępnej cenie. Dzięki ich zaangażowaniu w zadowolenie klienta możesz być pewien, że otrzymasz najlepszą możliwą usługę. Inwestycja w naprawy blacharsko-lakiernicze w warsztacie Jerzego Kusia to mądra decyzja, która sprawi, że Twój samochód będzie prezentował się jak dobrze przez wiele lat.